HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tips om cd-spelare (inkl. intergrerad förstärkare)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

boniac
Member

53 Posts

Posted - 2004/09/19 :  22:29:15  Show Profile  Visit boniac's Homepage Send boniac a Private Message
Hej,

äger just nu en Harmony Design Ear 90 (balanserad+ny trafo) och en Sennheiser HD650. Är på jakt efter en lämplig cd-spelare till utrustningen och har blivit starkt intresserad av att importera.

Jag har runt 10000kr + frakt att röra mig kring. Det är inget måste på att det jag köper skall vara balanserat, rör är alltid mysigt i alla dess former. Gärna förslag på några lämpliga kablar att ha mellan hörlursförstärkaren och cd-spelaren (gärna tips om kablar till en kommande integrerad förstärkare).

Som plan är i alla fall att importera det jag skall handla. Har spanat in timaudio / coemaudio / cattylink och undrar ifall någon vill uttala sig om vilken av dessa som är lämplig för mig. Jag värderar en bra kundrelation högt (bra på att svara på mail etc).

Jag betalar gärna via paypal, kan även använda vanlig VISA (kör med förenings sparkbankens e-kort).

"Connys gitarr är så svår att han ibland måste dra den inför rätta för att få den stämd."
Thomas Öberg, Bergman Rock, Hässleholm 29/5.

Edited by - boniac on 2004/09/22 19:38:00

boniac
Member

53 Posts

Posted - 2004/09/20 :  20:28:54  Show Profile  Visit boniac's Homepage Send boniac a Private Message
Skall väl lägga till att jag undrar ifall nya Cayin CDT 17A är lämplig till de saker jag redan har.

"Connys gitarr är så svår att han ibland måste dra den inför rätta för att få den stämd."
Thomas Öberg, Bergman Rock, Hässleholm 29/5.
Go to Top of Page

regner
Member

899 Posts

Posted - 2004/09/20 :  21:54:02  Show Profile Send regner a Private Message
Om jag var du skulle jag slänga ett extra öga på opera. Otroligt snygga och välljudande prylar. :) Jag har själv en opera consonance 2.2 på ingång och har senare tänkt para den med en reference 150.
http://www.artsound.dk/index.php3?m=33

Ska du ha något som låter bättre för slantarna är det nog coem och hifi tone som gäller.

/Micke
Go to Top of Page

SebastianG
Member

432 Posts

Posted - 2004/09/20 :  22:20:31  Show Profile Send SebastianG a Private Message
Kan det här vara nåt?

http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0104/tjoeb.htm

Trivs utmärkt bra med min "Tjoeb"! Kolla även...

http://www.audioreview.com/PRD_125042_1586crx.aspx#reviews

Sebastian

"Still confused, but now on a higher level…"

Flyfisherman
Go to Top of Page

regner
Member

899 Posts

Posted - 2004/09/21 :  00:22:53  Show Profile Send regner a Private Message
Tjoeben kan jag varmt rekomendera, den låter helt fantastiskt, speciellt med rätt rör. Jag har testat den mot en eastsound cd3 (som sägs slå det mesta under 15papp) och den var solklar vinnare på nästan alla områden.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000