HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 RX-V650 RGBs/Component
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

netbuster
Starting Member

9 Posts

Posted - 2004/09/19 :  20:01:11  Show Profile Send netbuster a Private Message
Jag har en Nokia digital box som jag idag kopplat till min projektor via en Scart/RGBs kabel. DVD'n kopplas in i Digitalboxen. Detta gör att jag inte kan köra Progressive Scan på DVD'n. Nu har jag köpt en Yamaha RX-V650 som ju har en videoväxel inbyggd. Min fråga är om jag kan koppla in DVD'n via den ena komponent ingången och Nokia boxen via den andra. Nokia boxen skickar ju bara ut RGB men min tanke är att lura projektorn genom att när Digital boxen väljs i Yamaha förstärkaren så skall en synk signal sändas ut via monitor out composite tillsammans med monitor out komponent. Kabeln som idag förbinder Digitalbox och projektor (scart/RGBs) skulle alltså ändras till att gå från Yamahan: Monitor out komponent och synk signalen från Monitor video out (komposit). Hoppas att jag klargjort frågeställningen något så när.

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2004/09/20 :  08:57:02  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
I detta forumet brukar vi diskutera ljudet(i flerkanal). Det finns andra forum som tar upp frågor kring bild.

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/09/23 :  17:53:27  Show Profile Send Cyber a Private Message
quote:
I detta forumet brukar vi diskutera ljudet(i flerkanal). Det finns andra forum som tar upp frågor kring bild


Det stämmer, vi låser tråden och hänvisar till bildforum som
www.Prisjakt.nu eller www.component.se
/Cyber
/Zalve

Edited by - Zalve on 2004/09/23 20:30:24
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000