Author |
Topic |
|
octavius
Member
114 Posts |
Posted - 2004/09/16 : 19:59:07
|
Finns det någon som lyssnat på denna integrerade förstärkare?
Den verkar vara väldigt prisvärd och mycket väljudande enl internationell press!
Har ej hittat något om denna lilla förstärkare på detta forum?
Allt i informationsväg är välkommet!!! |
Rullebulle |
|
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast
3863 Posts |
Posted - 2004/09/16 : 23:55:23
|
Finns på lyssna i Ystad |
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel
|
|
|
octavius
Member
114 Posts |
Posted - 2004/09/17 : 22:33:15
|
Ja tyvärr så är det en bit att åka från Stockholm!
Det verkar som om det inte finns någon på forumet som har testat denna lilla godbit?
Har försökt att hitta tester på internet, men det finns bara några få internationella tidskrifter som lyssnat på AVI S21 IM.
De som testat förstärkaren jämför den med Krell Kav 400xi och de är väldigt lika i karaktär och ljudkvalitet.
Alltså måste den vara mycket dynamisk och detaljrik som Krell är.
Detta måste ju vara ett kap om det stämmer!!!! |
Rullebulle |
|
|
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast
3863 Posts |
Posted - 2004/09/17 : 22:41:22
|
Du kan säkert låna hem den ifrån lyssna om du vill. Här kommer en länk till när Johan ormen hade hifiträff och Ingvar på Lyssna hade med sig sin AVI
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=28631&whichpage=2 Lite hjälp på traven kanske Mats |
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel
|
|
|
Akhenaton
Flippersamlare
1017 Posts |
Posted - 2004/09/18 : 10:35:02
|
Jag har lyssnat på AVI:n en hel del på Lyssna.
Jag har inte haft stärkaren hemma, men jag känner ganska väl till lyssningsrummet och kringutrustningen på Lyssna.
Mina intryck av AVI:n är extremt positiva. AVI:n är detaljerad, kraftfull och dynamisk, men samtidigt enormt musikalisk. Detta är något som gör att den i mina öron höjer sig ganska högt över större delen av stärkarna i samma prisklass. Den låter enormt avslappnad utan att bli det minsta "gosig". Jag tycker också AVI:n påminner en hel del om Krell 400xi, dock så når den inte riktigt ända fram(vilket den inte borde heller med tanke på prisskillnaden).
Kort sagt, hade jag varit ute efter en integrerad i 20 000krs klassen så hade AVI:n hamnat överst på min lista.
|
Give me my medal because I bleed for it. |
|
|
|
Topic |
|