HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dåligt med bilder från Arken
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/09/15 :  19:22:12  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Hej

Som många vet stog jag hela mässan och demade i Bladelius/HifiConsults rum och han därför inte se något av mässan. Jag hade därför räknat med att kompensera detta på liknande sätt som de som inte var där alls, dvs genom alla roliga bilder som togs som man kväll efter kväll kunde sitta och dreggla över komplett med allas lyssningsintryck och berättelser.

Men var är alla bilderna Jag vet "tonvis" med folk som hade kamera med sig och tog en massa kort.

Har folk lite ångest för att lägga ut bilder för att de inte motsvarar Zalve/Pac kvalitè eller var ingen av forumets medlemmar utrustade med kamera

Kom igen nu. Gå till bildtråden och töm era minneskort och delge oss andra som missade allt godis

mvh Jonas

Ändrade titlen, då det redan fanns en tråd med samma namn,
/Z

Konsult hos Consulterna

Edited by - Zalve on 2004/09/16 01:19:15

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/09/15 :  19:27:33  Show Profile Send Haakan a Private Message
håller verkligen med dig....börja släpp lite bilder nu...bli inte avskräckta av zalves penisförlängare...

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2004/09/15 :  19:47:14  Show Profile Send FBK a Private Message
Håller med dig Sanoj, det är lite tunt med bilder

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Gerhard46
Ej medlem längre

525 Posts

Posted - 2004/09/15 :  20:25:10  Show Profile Send Gerhard46 a Private Message
Håller med. Det finns ~15 trådar (!) angående arken men dåligt med bilder.
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2004/09/15 :  20:39:33  Show Profile Send bliss a Private Message
Håller också med dig sanoj...det fotades friskt när jag satt och lyssnade i de olika rummen. Tror dock att de flesta väntar på ett massivt zalve/PAC reportage. Men kom igen nu och börja posta nu ffs :P

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

Gerhard46
Ej medlem längre

525 Posts

Posted - 2004/09/15 :  20:51:54  Show Profile Send Gerhard46 a Private Message
Forumet har ~5000 medlemmar, Sverige har minst 10ggr fler hifi-intresserade.. kanske ligger något i det. Medlemmar som var där och fotade har nog lagt ut sina bilder vid det här laget.

Läste någonstans att blaskan HiFi&Musik har ~100.000 prenumeranter.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2004/09/15 :  21:38:00  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Läste någonstans att blaskan HiFi&Musik har ~100.000 prenumeranter.

Om ett år så lär de vara mindre prenumeranter!, nu när de ska gå över och testa betydligt mer flerkanalsprodukter, som är framtiden enligt herr Chefredaktör Bryngelsson.

Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/09/15 :  21:44:29  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Jag håller på med ett gäng och har kommit till hälften utvalda vilket kanske är 80 bilder. Tyvärr så har jag fullt upp på kontoret nu också vilket gör det svårt.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/09/15 :  21:52:06  Show Profile Send Haakan a Private Message
FBK alltså det kommer bli fler tror jag eftersom alla jag känner är inte ett dugg intresserade av 2kanal men dom e lyriska över "hemmabio"

Go to Top of Page

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2004/09/15 :  23:39:35  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message
Jag har prenumererat i 12 år, men det är sista perioden nu, när fokuset helt övergår till flerkanal.
Jag har egentligen varit missnöjd sedan Olle Linder slutade, men nu lägger jag av.
Det blir någon annan istället.

"the bitterness of low quality,
remains long after,
the sweetness, of low price"
//Leif
Go to Top of Page

Lomen
Starting Member

38 Posts

Posted - 2004/09/16 :  00:05:35  Show Profile Send Lomen a Private Message
Hej, jag vet att detta är offtopic men jag har prenumerat på hifi&musik i ett gäng år men nu tycker jag att dom börjar spåra ur. Jag ska gå över till High Fidelty istället som jag tidigare bara köpt lösnumer av. Förra numret var ju skrattretande, kombispelare med superljud, jo tjena. Visst dom lät säkert bra för att vara kombispelare men att överhuvudtaget påstå att dom kan matcha en cdspelare för samma pengar är ju löjligt.

Advantage S1-->HarmonicTechnology Pro Silway XLR--> Advantage S-250--> Nordost Red Dawn--> B&W Nautilus 802

Edited by - Lomen on 2004/09/16 00:11:08
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/16 :  01:17:14  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Vi (Hififorum) kommer att lägga ut bilder i ett antal rumstrådar, som kommer upp med jämt hastighet.
Samtidigt kommer det komma bilder på Folk från Arken i DEN tråden, men som sagt,, Det borde finnas med bilder,
Fast jag förstår om det tar tid att sortera och ev redigera närmare 1000 bilder

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2004/09/16 :  01:18:38  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
FBK alltså det kommer bli fler tror jag eftersom alla jag känner är inte ett dugg intresserade av 2kanal men dom e lyriska över "hemmabio"

Nu håller det på att bli helt OT, men har inte samma redaktion en tidning som heter HemmabioHifi&Musik skall testa mer flerkanalsprodukter till musikåtergivning inte hemmabio. Och det dräller ju av musik i flerkanal och alla lyssnar ju på musik i flerkanal också
quote:
Hej, jag vet att detta är offtopic men jag har prenumerat på hifi&musik i ett gäng år men nu tycker jag att dom börjar spåra ur. Jag ska gå över till High Fidelty istället som jag tidigare bara köpt lösnumer av. Förra numret var ju skrattretande, kombispelare med superljud, jo tjena. Visst dom lät säkert bra för att vara kombispelare men att överhuvudtaget påstå att dom kan matcha en cdspelare för samma pengar är ju löjligt.

Aj aj aj klanka inte ner på kombispelare, sist jag gjorde det så blev det upprörda känslor här
Mvh Per

Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/09/16 :  09:23:55  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Jag har en del bilder men för tillfället så måste jag fixa med min site och ordna ett nytt webhotell, där av anledningen till att det tagit en del tid men jag kommer förhoppningsvis att kunna presentera lite bilder nästa vecka.Så vida inte mitt nya jobb som fotograf på tidningen Norra Halland tar för mycket tid. Mvh kristofer
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/09/16 :  09:25:38  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Samt att jag inte har någon möjlighet till att kunna skicka bilder via Ftp från jobbet. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/09/16 :  09:29:16  Show Profile Send Haakan a Private Message
quote:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

Nu håller det på att bli helt OT, men har inte samma redaktion en tidning som heter HemmabioHifi&Musik skall testa mer flerkanalsprodukter till musikåtergivning inte hemmabio. Och det dräller ju av musik i flerkanal och alla lyssnar ju på musik i flerkanal också

förmodligen så har dom väl inte fått den responsen dom vill ha...med hemmebio delen?`nu spånar jag bara...och förmodligen tror dom väl att i takt med att flerkanal blir bättre å bättre så kommer rena 2kanalsförstärkare å dylikt dö ut ja vet inte, sen kommer det ju generationsbyte bland prenumeranterna också å där tycker ju garanterat majoriteten om hemmabio

Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/09/16 :  09:31:06  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
Mer bilder finns det ju alltid plats för

wHy r u here? ask yourself

Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/09/16 :  09:45:57  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Så vad Ni menar är att Hifi & Musik kommer att lägga ut sina bilder på 2-kanals hifi här på forumet istället då...

// Jonas

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2004/09/16 :  09:52:44  Show Profile Send bliss a Private Message
Nej sanoj, jag tror att de menar att Hifi & Musik kommer att lägga ut bilder på prisvärda flerkanalsprodukter (och eventuellt bilder på deras prenumeranter) här på forumet.

Oh by the way, which one's Pink?

Edited by - bliss on 2004/09/16 09:54:24
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/09/16 :  09:56:41  Show Profile Send Sanoj a Private Message

// Jonas

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2004/09/16 :  14:38:46  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Känns som det var en mini-mässa på Arken i år.....
Komsi, komsi, bilderna nu......

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2004/09/16 :  20:51:10  Show Profile Send Nitram a Private Message
Ska försöka lägga upp mina bilder i helgen... så blir det iaf några till...

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/09/17 :  08:12:36  Show Profile Send whiskyman a Private Message
"Komsi, komsi, bilderna nu......"

Den som väntar på något gott väntar ( nästan alltid) för länge, eller nåt. Mvh Kristofer

Edited by - whiskyman on 2004/09/17 08:15:34
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2004/09/17 :  08:42:09  Show Profile Send Poe a Private Message
Jag tänkte att det är så många som tar finare bilder och lägger ut så jag överlåter det till er andra. (jag vet att fler tänkte likadant...)

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

skjetlein
Starting Member

25 Posts

Posted - 2004/09/17 :  11:28:40  Show Profile Send skjetlein a Private Message
Jeg har tatt noen bilder og lagt dem ut på internett

http://www.netrunner.nu/~rogers/gallery/albums.php
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/09/17 :  11:57:56  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Trevliga bilder .

// Jonas

Edit: Zalve, går det att lägga dom i bildtråden

Konsult hos Consulterna

Edited by - Sanoj on 2004/09/17 11:59:23
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000