HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 PMC GB1
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2004/09/15 :  11:37:12  Show Profile Send matte76 a Private Message
Någon som lyssnade på dessa på Arken (de stod i samma rum som Aurum cantus 3se)? De har fått mkt bra kritik i England, har någon lyssningsintryck?


- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2004/09/20 08:21:50

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2004/09/15 :  12:43:40  Show Profile Send matte76 a Private Message
Inte en enda som lyssnade??

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2004/09/17 :  10:57:41  Show Profile Send markku a Private Message
Jag är mycket förvånad, att ingen lär bry sig om detta märke, Proffessional Monitor Company, som har know-how att laga högtalare för proaudio.

PMC står mycket högt på min lista och en dag hoppas jag kan ordna öppet köp eller resa till Sverige för lyssna på dom. Kan bara gratulera er för att ni har PMC på hemmaplan.

mvh
Markku
I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2004/09/17 :  11:34:40  Show Profile Send Micke Y a Private Message
De stod i Golden Age rummet men jag såg aldrig att de var inkopplade under helgen.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2004/09/17 :  12:11:44  Show Profile Send 10 a Private Message
Om inte jag hade varit nöjd med de högtalare jag har nu, hade PMC stått högt på min att lyssna på-lista. Om jag inte missminner mig har de ett samarbete med Bryston, vars förstärkare är riktigt, riktigt bra i mina öron, så bara genom det blir de mer intressanta.

Trevligt att så många spännande produkter hittar till lilla Sverige!
Go to Top of Page

AndersB
Member

234 Posts

Posted - 2004/09/17 :  14:03:39  Show Profile Send AndersB a Private Message
Matte

Själv har jag PMC OB 1 högt upp på min golvarlista tillsammans med ett par Usher. Golden Age har ett par inne i ett par veckor till, så jag får se om jag hinner lyssna. På Arken lyssnade jag som hastigast till GB 1, men jag tyckte nog att den kinesiske stativaren var lite luftigare i det lilla rummet. Tilläggas kan ju också att GB 1:an stod inklämd mellan andra högtalare, så du bör nog ta det jag skriver med en container salt...

Anders
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2004/09/17 :  15:16:13  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Lyssnade några låtar med dem, men tyckte nog att Aurum Cantus 3SE lät mer i min stil (rör o vinyl). GB1 kanske passar bättre med annat förstärkeri? Dessutom stod de väldigt tätt(1 meter mellan bara).

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/09/17 :  15:33:22  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Dom (PMC) var inkopplade en sväng och lät bättre än dom andra högtalarna enligt mig. Det är dom som nyttjar TL i alla modeller (har jag för mig). Jag har fått för mig att dom är lite knytna till studiovärlden och drar med sig dom erfarenheterna in i hifi'ns värld.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2004/09/17 :  16:53:46  Show Profile Send matte76 a Private Message
Ja PMC GB1 har fått mkt bra kritik i engelska tidningar, därför var jag nyfiken på om nån lyssnade på dem på mässan. När jag var i rummet spelade bara Aurum C och PMC var ej inkopplade.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2004/09/18 08:32:26
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/09/20 :  10:14:12  Show Profile Send Aton a Private Message
Jag var där när de var inkopplade (fredag). Tyvärr minns jag inga detaljer från lyssningen. Det enda jag minns är att jag inte blev imponerad av ljudet samt att det var basfattigt. I o f var det få anläggningar som imponerade på mig under Arken-dagarna (jag var där alla dagar). Det blir väl så med mässljud, förhållandena är allt annat än optimala: dåliga rum, störande ljud, fel placering, mängder av distraherande omgivningsintryck. Svårt att veta hur grejorna låter i ett hem.
Go to Top of Page

Johan E
Starting Member

26 Posts

Posted - 2004/10/07 :  19:12:55  Show Profile Send Johan E a Private Message
Jag kom till butiken för att se och lyssna på Primare CD21 och I21 och 52SE. När jag kom var PMC GB1 uppkopplade så jag lyssnade litte på dessa. Därefter på 52SE. Jag tycker båda kombinationerna lät mycket bra. Jag tror jag lånar hem båda för en fördjupad lyssning. Då har jag ändå tänkt mig en stativare egentligen. Jag tycker det verkar spännande med transmission line konceptet även om jag inte riktigt greppar vad det innebär. Det ger hur som helst bra bas i liten låda.



/Johan
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000