HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 HiFi-mässa i Luleå 2004?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/09/15 :  07:43:19  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Blir det någon mässa i Luleå i år mån tro? Har inte sett något och känner mig lite orolig över detta!

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2004/09/15 07:49:33

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/09/15 :  08:40:39  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Vem skulle ha den mässan ?


// Jonas

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/09/15 :  08:50:34  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Tja, vem var det som höll i trådarna förra året? Minns inte namnet på killen. Av vad jag förstått så blev det en rätt så lyckad tillställning så jag räknade kallt med att det skulle bli av i år igen.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/09/15 :  08:55:34  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Förra året hölls den av Bossanova, men den butiken sysslar inte längre med hifi.


// Jonas

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/09/15 :  09:02:38  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Aj då, sökte just runt lite och det var just Janne Kettunen jag menade. Får sikta in mig på Stockholm istället då.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2004/09/15 09:03:25
Go to Top of Page

Labonka
Starting Member

40 Posts

Posted - 2004/09/15 :  13:20:42  Show Profile Send Labonka a Private Message
Förhoppningsvis kan Takt & Ton i Luleå känna sig lite manade att ta över stafettpinnen, eller?
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/09/15 :  13:37:21  Show Profile Send Haakan a Private Message
vad pysslar bossanova med nudå? takt å ton XXXXXX vägrar typ lyssna på annat än linn...dom drar säkert i gång en "linn" mässa enbart för dig

förtal/Pac

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/09/15 :  14:08:32  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
quote:
Förhoppningsvis kan Takt & Ton i Luleå känna sig lite manade att ta över stafettpinnen, eller?


Knappast troligt att Linn kyrkan anordnar öppen mässa för riktigt Hifi Tycker Takt&Ton bara sysslar med massa Hembio nuförtiden...och så klart Linn dyrkan. Bra affär dock för dem som gillar detta!

Hoppet till Norr och västerbottningar är väl de som anordnade Öronvax mässan...vet ej egentligen vad det var men hört talas om att det var en mässa för tung HiFi i Luleå eller var det Boden? Kanske de återupplivar denna.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/09/15 14:09:54
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/09/15 :  17:59:11  Show Profile Send Ayn a Private Message
Det är lika märkligt att T&T tydligen () inte kallar annat än Linn för hifi, som att andra inte kallar Linn för hifi.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/09/15 :  18:14:04  Show Profile Send Haakan a Private Message
ayn om du nån ggn gått in på takt och ton å nämnt nåt annat märke hade dom bara skrattat åt dig oavsett vilket...

jag tycker linn spelar musik på ett väldigt bra sätt samt är LÅNGT fram i utveckligen (främst då elektroniken)...jag spelar ju bara på linn prylar nu utom högtalarna då

tror dom som inte tycker linn är hifi har nog inte lyssnat lr så har dom blivit förskräckta av tunnelseendet inne på takt och ton

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/09/15 :  18:28:29  Show Profile Send Ayn a Private Message
Ja, jag är inte särskilt förtjust i T&T själv, det var inte det jag reagerade mot. Det är synd att en handlare förstör så aktivt för sig själv

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/09/15 :  19:19:47  Show Profile Send Haakan a Private Message
jo han sabbar ju faktiskt så att hela märket får dåligt rykte...men kanske räcker med bajskastning nu annars låses väl tråden skulle ja tro

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/09/15 :  20:28:23  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Tycker själv att RC's butiksmässa här i Umeå gav mersmak sist det begav sig. Kanske dags för en lite större tillställning och varför inte en kombinerad inrednings och HiFi-mässa, sköna miljöer och man skulle inte ens behöva lämna huset.

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2004/09/15 :  20:59:09  Show Profile Send brumel a Private Message
Linn är väl för fasen ingen "kyrka" som inte sysslar med riktig hifi. Den som kommer med så okunniga påståenden måste nästa gång se till att ha lite bättre på fötterna.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/09/15 :  22:17:18  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
quote:
Linn är väl för fasen ingen "kyrka" som inte sysslar med riktig hifi. Den som kommer med så okunniga påståenden måste nästa gång se till att ha lite bättre på fötterna.


Brumel: Har du någon gång stegat in på T&T så har du säkert upplevt den nästan religösa tro på Linn som denna butik förmedlar. Så nästa gång du vräker ut ett (okunigt)påstående så behöver du ha bättre på fötterna


Ta inte allt så jäkla allvarligt, relaxa och känn lugnet. Ni som går i taket måste ju förstå att det ovan skrivna är med glimten i ögat, alltså allt som gäller märket Linn...vad gäller butiken som nämnts har jag synpunkter med de hör inte till om de ska genomföra en mässa eller ej.

Till ämnet - Jag tror personligen knappast att T&T är speciellt intresserade av att genomföra en mässa. Vad jag kommer ihåg så deltog de inte ens vid de förra i Luleå.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/09/15 22:18:26
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2004/09/15 :  23:07:38  Show Profile Send brumel a Private Message
Det handlar inte om du trivs på Takt o Ton eller inte. Du talar om Linn som hifimärke vilket jag undrar om du har så stor erfarenhet av? Och vill du säga nåt med glimten i ögat finns smileys. Det viktiga är att märket inte är synonymt med handlaren. Och att Linn inte skiljer sig från andra hifitillverkare. Det sitter till stor del samma komponenter i alla cd-spelare och förstärkare oavsett tillverkare. Så jag förstår inte varför Linn skulle vara så speciella.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/09/15 :  23:14:46  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Brumel - Jag tror inte du riktigt förstår vad jag menar, jag har hört på Linn både i hem och hos T&T. Fungerar säkert jättebra!

Har du erfarenhet av den föreslagna butiken så tror jag du förstår om någon ställer sig skeptisk till deras inställning att anordna en mässa öppen för alla märken på marknaden.

Min inställning till butiken i egenskap av mina kundrelaterade kontakter har inget med detta att göra.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/09/15 23:16:37
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/09/15 :  23:51:28  Show Profile Send Haakan a Private Message
jag tycker t&t är som en kyrka lr mer som en sekt om jag ska vara ärlig...det gäller dock inte andra linnhandlare...varför bli arg brumel om du aldrig ens varit där...

det roligaste av allt är att om du inte handlar för mer än 100papp så blir dom typ sura på dig för att du gjorde ett dåligt val

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/16 :  01:36:08  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
SÅ nu tar vi det lite lugnt!!!

Tråden gällde Luleåmässa, inte en massa smutskastning på LInn försäljare i Norr.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Edited by - Zalve on 2004/09/16 01:36:21
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/09/16 :  08:09:13  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Haakan: Läste någonstans att Bossanova-Janne flyttade till annan ort för att börja plugga igen, istället

Vad är det förresten för butiksmässa RC har haft? Något återkommande?

...Och vad har ni för ev. uppfattningar om Ljudshopen i Skellefteå?

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2004/09/16 08:10:00
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2004/09/16 :  09:10:05  Show Profile Send n0p a Private Message
euphonic>> Maila och fråga dem http://www.rcljud-bild.se


Exit Planet Dust

Edited by - n0p on 2004/09/16 09:10:56
Go to Top of Page

micke76
Member

454 Posts

Posted - 2004/09/16 :  14:30:43  Show Profile  Visit micke76's Homepage Send micke76 a Private Message
Janne har öppnat milkshakebar i de gamla hifilokalerna han hade tidigare. Hoppas han tar upp det där med hifi igen, när jag snackade med honom så verkade det som att han sålde eller förmedlar köp fortfarande, dock är butiken inte i drift längre, synd. Trevligare hifibutiker får man leta efter.

h
micke
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.81 sekunder. Snitz Forums 2000