HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Köpte begagnat slutsteg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2004/09/14 :  18:38:16  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Idag var jag ut och letade efter en begagnad vinylsvarv.

Funderade på att besöka lite loppmarknader, tänkte att man aldrig kunde veta om de som får in gammalt "skräp" känner till det verklige värdet på det. Zalve tipsade mig om att kolla upp loppmarknader i natt, det blev en påminnelse om man skulle släpa häcken med sig och titta lite i alla fall.

Efter en halvtimmas strövande i en av Örebro's "salu-hallar" hade jag inte hittat annat är en gammal philips-svarv som inte verkade vara i tiptop-skick.

Däremot stod en gammal Zachry D-250 och samlade damm. En familj som var ute med sin tonåriga son stod och provlyssnade en SONY(?) pro-logic förstärkare. Grabben frågade om priset på Zachryn, men det verkade som om far och mor tyckte det var för dyrt, så de avvaktade.
Jag hörde vad försäljaren ville ha så jag gick ut för att leta reda på lite pengar. En kvart senare stod jag hos försäljaren och försökte pruta lite. Familjen hade gett ett bud på den, fått ett motbud men gått undan en bit "för att tänka på saken".
Jag tyckte budet lät vettigt och halade fram pengarna. Man har ju sett annonser på detta Zachry-steg och då har de legat runt eller över tusen kronor.
Själv betalade jag 600:-
Den fungerar alldeles utmärkt, och har nu ersatt min gamla sub-förstärkare som ändå var en nödlösning.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

fidelityn
Member

870 Posts

Posted - 2004/09/14 :  19:04:50  Show Profile Send fidelityn a Private Message
Det är bara att gratulera, för 600:- har du fått mycket steg för pengarna
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2004/09/14 :  19:35:40  Show Profile Send svejk a Private Message
Kul för den unga grabben.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2004/09/14 :  21:22:20  Show Profile Send 10 a Private Message
quote:
Kul för den unga grabben.

Han får väl tvinga föräldrarna att köpa nåt annat! "Snålheten bedrar visheten" som det så träffande heter!
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2004/09/14 :  21:30:44  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
quote:
Kul för den unga grabben.


Egentligen inte...
Jag har själv lärt mig den hårda vägen livet aldrig är rättvist. Har jag inte bråttom någonstans brukar jag stanna och hjälpa till om någon behöver hjälp. Är det affärer får man passa på när tillfälle ges, om man ska bedriva välgörenhet gör pengarna bättre nytta på postgiro-konto 90 1950-6 (märk inbetalningskortet "Afghanistan" eller "AIDS-drabbade barn" eller liknande) eller liknande.
Nu fick killen inte något sub-steg, men han gick ju därifrån med en surround-reciever och två par högtalare.

Edit: 10 har rätt. Blir det budgivning på en loppis är det inte mycket annorlunda från en auktion. Där är alla utom den som vinner (och den som säljer) förlorare.

Edit2: Justerade postgiro-numret, "nästan rätt" räcker inte. Tack jojje.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

Edited by - Gaffa on 2004/09/15 16:25:43
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/09/15 :  09:20:57  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
F*n jag som letat en så bästa pris jag hitta var 1,5kkr

600:- billigt grattis Gaffa

wHy r u here? ask yourself



Edited by - Gordi on 2004/09/15 09:21:41
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2004/09/15 :  09:25:41  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
OT: ->Gaffa, Ska det inte vara 90 1950-6???

"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2004/09/15 :  16:24:19  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
jojje_guitar:
quote:
OT: ->Gaffa, Ska det inte vara 90 1950-6???
Visst f*** ska det vara det!
Ändrar omgående! Tack för rättningen.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000