HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Teac fjärrstandard? Multifjärr?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Soulman
Member

441 Posts

Posted - 2004/09/14 :  12:08:05  Show Profile Send Soulman a Private Message
Hejsan,

Jag har en något skum fråga. Finns det någon här som vet ifall Teac har en egen fjärrstandard till tex Teac VRDS 7? Eller ifall de följer någon annans standard? Eller ifall det finns någon multifjärr som stödjer Teac? Det skall väl dessutom finnas fjärrar som man kan "lära"? Någon som har erfarenhet av några sådana?

Anledningen till min fråga är att jag har fått smak på att bara ha en fjärr. Enklare, lättare och med mindre risk för junior att sno en fjärr att leka med... Bara fördelar alltså. Nu verkar det som om CDFixen säljs och Teacen blir kvar. Därav spörsmålet.

Så frågan är väl egentligen; hur får jag en enda fjärr att styra min Amplifix och min Teac lättast (och billigast )??

/Stefan - tacksam för svar

-- Creativity is thinking up new things, innovation is doing new things --

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2004/09/14 :  12:57:58  Show Profile Send Nitram a Private Message
Jag kör med E-pilot, en touchscreendisplay som kan styra upp till åtta appareter och även hantera macro´n...

Kostar strax över tusenlappen, i mina ögon väldigt prisvärd...

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Soulman
Member

441 Posts

Posted - 2004/09/14 :  13:16:40  Show Profile Send Soulman a Private Message
Tackar och bugar för tipset!

Hittade den här http://www.hifiklubben.se/iz.asp?id=3|p|193|193|4900|pdetail som tydligen skall vara en efterträdare till en E-pilot SRC 9200. Med ett pris på 800 kr känns det ju som ett riktigt intressant alternativ.

/Stefan

-- Creativity is thinking up new things, innovation is doing new things --
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2004/09/14 :  15:45:04  Show Profile Send Nitram a Private Message
Ja den påminner väldigt mycket om min... kommer inte ihåg vad den heter men det är möjligt att det är SRC 9200... det enda jag skulle vilja ha på min är volymkontroll på knappar brevid displayen... det funkar bra som det är, men man måste ju titta på fjärren när man ändrar... 800:- är hur som grymt prisvärt...

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000