HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Seas Thor och övriga topp modeller från Hifikit
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

242 Evolution
Starting Member

17 Posts

Posted - 2004/09/09 :  22:13:56  Show Profile Send 242 Evolution a Private Message
Hej!

Är det någon som har lyssnat på Seas Thor eller någon annan Seas konstruktion med Excel elementen?
Just nu spelar jag på ett par Seas Njord som jag har byggt själv. Dom är jag väldigt nöjda med men det skulle vara kul med nåt nytt.
Har länge sucktad efter ett par beggade Dynaudio 1.3 SE som skall vara/är ytterst välbyggda lådor.

Nu till frågan; Hur står sej Thor, Odin eller någon annan kompetent konstruktion som Hifikit säljer i jämförelse med t.ex ett par Dynaudio 1.3 SE eller någon annan färdig högtalare i 25000 kronors klassen?
Det kostar ju lika mycket att bygga t.ex ett par Thor själv som att köpa ett par beggade 1.3 SE!
Har även sneglat lite på Focal som Hifi kit säljer.

Kom med tips och dela med er av egna erfarenheter!

Mvh Daniel

SAT Amplifix
SAT CDFix
Dynaudio Contour 1.3SE
Harmonic Tech Pro 11
Supra EFF-IXLR (Jo jag vet... den skall snart bytas ut!)

Uniper
Member

668 Posts

Posted - 2004/09/10 :  16:36:46  Show Profile Send Uniper a Private Message
Jag har byggt mig ett par Thor. Det är ett och ett halvt år sen nu ungefär, och jag är fortfarande väldigt nöjd med dom.

Dynaudio 1.3SE har jag inte hört. Tyvärr har jag inte lyssnat på särskilt många högtalare alls i 25000-kronorsklassen under vettiga förhållanden, och aldrig kunnat jämföra direkt med mina Thor så jag kan egentligen inte ge något vettigt svar på din fråga. Så det får bli gissning istället. Och då gissar jag att Thor är lite trevligare än de flesta köpe-högtalare i den prisklassen.
Go to Top of Page

242 Evolution
Starting Member

17 Posts

Posted - 2004/09/13 :  20:25:58  Show Profile Send 242 Evolution a Private Message
Tack för svaret Uniper!
Skall försöka lyssna på ett par Thor för att själv bilda mej en uppfattning. Kan tänka mej att dom spelar väldigt snyggt.

Mvh Daniel



SAT Amplifix
SAT CDFix
Dynaudio Contour 1.3SE
Harmonic Tech Pro 11
Supra EFF-IXLR (Jo jag vet... den skall snart bytas ut!)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000