HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tips på "BRA" kabel mellan datorn & förstärkaren?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rejman
Starting Member

46 Posts

Posted - 2002/09/30 :  12:16:03  Show Profile Send rejman a Private Message
Hej!

Skulle vilja ha tips på bra kablar mellan datorns ljudkort och förstärkaren....

Gärna pris med och vart man kan få tag i dem!

//Mattias

Varför blir man aldrig nöjd för....?

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2002/09/30 :  12:37:07  Show Profile Send niklass a Private Message
jag har digital kabel däremellan som jag har gjort av en mikrofonkabel från elfa och ett par halvslaskiga rca kontakter. detfunkar toppen... har jämfört med cd skivespelning från min rätta "source" och visst det hörs ju skillnad helt klart... men det låter inte så tokigt trots allt..... man spelar ju mest ändå bara helt sönderkomprimerad musik på datron ändå.

/n

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2002/09/30 :  17:31:18  Show Profile Send Per a Private Message
quote:
Originally posted by niklass

jag har digital kabel däremellan som jag har gjort av en mikrofonkabel från elfa och ett par halvslaskiga rca kontakter. detfunkar toppen... har jämfört med cd skivespelning från min rätta "source" och visst det hörs ju skillnad helt klart... men det låter inte så tokigt trots allt..... man spelar ju mest ändå bara helt sönderkomprimerad musik på datron ändå.

/n



haru för ljudkort rå?

snr

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2002/09/30 :  17:36:44  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
Jag själv kör med Supras AV-2. Den bör man kunna få tillverkad med valfria kontakter i vilken bättre hifi-butik som helst. Jag har många meter mellan datorn och förstärkaren och vill därför ha en specialanpassad kabel. Annars kan du ju köpa den på lösmeter och löda själv. Den ligger på ca 40 spänn metern plus kontakter. Dena är lagom böjlig och så också. Om någon säger att det är ju en videokabel så är det sant men bara att strunta i. Den funkar alldeles utmärkt för ljud.

John

Is there anybody out there?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000