HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 transformatorsnurr o balansproblem
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2004/09/06 :  22:38:46  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Är det någon som har erfarenheter av Monacors lilla söta småsignals trafo for balanserad signal-överföring ????? Jag hittade dem i en butik idag för enorma 57 kr. Det passar min plånbok, men passar det mina gyllende öron och mina exklusiva lampsladskablar???? Mycket tacksam för alla erfarenheter av småsignalstrafos.

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/09/06 :  23:55:54  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
57 spänn, det var inte mycket. Verkar ju intressant...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

MartinX
Member

429 Posts

Posted - 2004/09/07 :  09:55:56  Show Profile Send MartinX a Private Message
Menar du den pyttelilla modellen stor som en sockerbit gjord för kretskortmontage? Dom där trafona är avsedda för impedansomvandling av enklare slag i snabbtelefoner och liknande dom har mycket dåliga lågfrekvensegenskaper. Primärinduktansen är låg. Hf egenskaperna är förmodligen inte heller bra kärnmaterialet är nog enklast tänkbara och koppartråden tunn som spindelväv. Inte någon hifi komponent om man säger så.

"I bring you fear famin and pestilence" - C Montgomery Burns

Edited by - MartinX on 2004/09/07 09:57:43
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2004/09/07 :  10:06:27  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Nopedope! Jag menar en liten sak gjord för in och utgångar till tex mixerbord osv. Den sägs vara bra (i katalogen asså) till obal till ball konvertering och för galvanisk "aparteid" i proffsmiljöer,Slippa brumm och jordningsfel å sånt. Tekniska data är säkert helt ok men låter den bra??(inte alltid samma sak).
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/09/08 :  02:05:02  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Vart hittar man dom? Jag skulle vilja testa.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2004/09/08 :  11:34:42  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
På JAM, musikaffären inte långt från Järntorget. Falsk information upptäckt: De kostar oss dödliga 110 kronor + 50 i frakt. 57 kr var deras inköpspris.!!!

Edited by - Circlomanen on 2004/09/08 13:56:05
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000