Jag har ett par 20år gamla banddiskanter som har suttit i ett par Infinity Reference Standard 8b. Jag gillar verkligen dom här diskanterna och skulle vilja använda dom igen, men skulle då behöva mäta dom. Någon som känner till var man kan göra detta för en billig penning i Stockholmstrakten? /Alexi
Jag har ett par 20år gamla banddiskanter som har suttit i ett par Infinity Reference Standard 8b. Jag gillar verkligen dom här diskanterna och skulle vilja använda dom igen, men skulle då behöva mäta dom. Någon som känner till var man kan göra detta för en billig penning i Stockholmstrakten? /Alexi
Hej Alexi! Frekvensresponsmätutrustning har jag (B&K), men du vill väl även ha impedansen mätt också? Jag har en kompis som har ett Cliosystem, med Clios mätmik (som enligt fabriks"mätdata" inte är så jättebra), han kanske kan fixa det. Ska jag höra med honom och förmedla kontakt?
Ja det vore jag mycket intresserad av! Clio kan ju även mäta vattenfall. (Om det inte är Clio lite.) Impedansmätningar är inte så intressant den ska vara 8ohm och om jag förstått rätt så har inte banddiskanter några puklar.