HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Någon med mätutrustning i STHLMs trakten?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/09/30 :  11:34:01  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Hej,

Jag har ett par 20år gamla banddiskanter som har suttit i ett par Infinity Reference Standard 8b. Jag gillar verkligen dom här diskanterna och skulle vilja använda dom igen, men skulle då behöva mäta dom.
Någon som känner till var man kan göra detta för en billig penning i Stockholmstrakten?
/Alexi

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/09/30 :  12:33:18  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

backes ljudbygg tror jag!

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2002/09/30 :  12:35:31  Show Profile Send Knoppen a Private Message
quote:
Originally posted by Alexi

Hej,

Jag har ett par 20år gamla banddiskanter som har suttit i ett par Infinity Reference Standard 8b. Jag gillar verkligen dom här diskanterna och skulle vilja använda dom igen, men skulle då behöva mäta dom.
Någon som känner till var man kan göra detta för en billig penning i Stockholmstrakten?
/Alexi

Hej Alexi!
Frekvensresponsmätutrustning har jag (B&K), men du vill väl även ha impedansen mätt också? Jag har en kompis som har ett Cliosystem, med Clios mätmik (som enligt fabriks"mätdata" inte är så jättebra), han kanske kan fixa det. Ska jag höra med honom och förmedla kontakt?

/Johan Lindroos

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/09/30 :  14:59:48  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Ja det vore jag mycket intresserad av! Clio kan ju även mäta vattenfall. (Om det inte är Clio lite.)
Impedansmätningar är inte så intressant den ska vara 8ohm och om jag förstått rätt så har inte banddiskanter några puklar.

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/09/30 :  15:01:34  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

helt riktigt, inga pucklar hör till det vanliga.
har du kollat runt på nätet ifall någon inte redan
pysslat med dessa rariteter?

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/09/30 :  15:37:56  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Jadå jag har hört i en mängd forum och maillistor men utan ett ända svar

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000