HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Låsning av "Tillverkningen..."
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2002/09/30 :  11:05:16  Show Profile Send Rebo a Private Message
Sladd varför låste du "Tillverkningen är rena hokus-pokus" och varför tog du bort brn2rnTR spekulationer?

Jag han inte läsa vad han skrev, men om det bara var spekulationer varför måste ni då ta det privat er två emellan? Om du inte höll med honom kan du väll skriva det och bemöta hans spekulationer i ett vanligt svar på forumet?

Så vitt jag förstår av forum policyn så är det tillåtet att spekulera. Det förkommer ju hela tiden massa spekulationer här på forumet. Så länge man inte beter sig rent illa mot andra folk, varför ska man då riskera censur?

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/09/30 :  11:48:16  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Det är alltid en balansgång att moderera. Men när någon tydligt irriterad person spekulerar och anklagar ganska vilt omkring sig så stryker jag gärna inlägget. Ingen är betjänt av att flera år efteråt berätta en massa "sanningar" som kanske aldrig kan bekräftas. Nu har jag också en smula insyn i kanten på detta ärendet och minns en del av sakerna som diskuterades för vid detta laget ganska många år sedan. I mina ögon verkar det inte så självklar det dom påstås men jag har på inga sätt hela sanningen i denna "affär". Jag har bett Brn2rnTR maila mig och berätta hur det förhåller sig.

Vi har inget helt öppet demokratiskt forum. Vi styr en smula ibland för att detta skall vara ett brett, intressant ställe att vara på. Gamla surdegar (?) är inte så läsvärda och det är en ganska stor risk att det som skrivs blir ytterligt svårhanterligt att moderera om man betänker att vi räknas som ansvariga utgivare för det som står här.

Med hopp om förståelse

mvh

Sladd

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2002/09/30 :  12:04:35  Show Profile Send Rebo a Private Message
Tack för ditt svar. Jag förstår hur du menar, men det finns också ett värde i att bemöta eventuella osaningar i ett öppet forum.

Finns det hållbara argument mot felaktiga påståenden, så är det bra om alla kan ta del av dom så att dom i sin tur sedan ”vet bättre” om de skulle stöta på samma osaning igen.
Go to Top of Page

brn2rnTR
Member

85 Posts

Posted - 2002/09/30 :  13:50:59  Show Profile Send brn2rnTR a Private Message
Sladd:

Fick du inte ett ganska tydligt mail som förklarade en hel del igår kväll?

Mvh,
T

Gondul 3 - S100 - BlueNote 2.5i via lite Kimber, porta: iPod - Shure E5c
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000