HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Förslag på ny utrustning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

scandic
Starting Member

10 Posts

Posted - 2004/09/04 :  01:46:35  Show Profile Send scandic a Private Message
Hej,

Jag äger sedan 2 år följande: Primare 30.1, CD 30.2, Radio T21. Detta är en alldeles ypperlig kombination för 2 kanal (balanserat). För att få hemmabio har jag en Yamaha DSPE800, påhängsprocessor med förstäkare för center + surr. Hötalare är Kappa 90, Kapppa Center B, Kappa Sub samt Beta 10 som surr. Idag kör jag mer bio än 2 kanal och känner att 5.1 ljudet är aningen tamt. Har inte följt med så mkt den senaste tiden och undrar vad ni anser om att köpa en större Denon/Pioneer reciever med tillhörande DVD och "göra sig av med det andra". Har någon en uppfattning om vad som kan vara lämpligt. Maxpris är 35-40 tusen för allt.

/scandic

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/09/04 :  11:50:19  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Hej att byta din A30.1 och D30.2 vilket jag antar att det är trots att du inte skriver bokstäverna innan verkar åtminstone om du frågar mig som ett nerköp.

Det som jag skulle tro, kunde uppgradera ditt flerkanliga ljud vore en varmare påhängsprocessor än Yamahan. Ett annat alternativ vore att byta högtalartillverkare och skaffa ett ljud som är varmare och mörkare.

Men som sagt inte att byta till en receiver.MvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2004/09/04 11:51:01
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000