HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Någon som vet något om detta försteg &HT
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/09/03 :  17:07:14  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
"David Hafler" Försteg och "Goodmans Eleganzia" högtalare
Vet inte ett smack om dessa ! (förutom att högtalarna skulle ha använts av sveriges radio en gång i tiden)
Någon som hört talas om dessa skapelser ?
ISF Är dom något att ha ?
Har sökt överallt på nätet utan resultat.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

Gus
RödaTråden vinnare April-lurare

3570 Posts

Posted - 2004/09/03 :  19:20:47  Show Profile Send Gus a Private Message
Hafler är väl inte direkt okänd,vad heter försteget?Borde väl gå att hitta någonstans.Jag har sjäv ägt ett Hafler slutsteg en gång i tiden och det var en mycket välbyggd/välljudande produkt.
Om försteget är helt och fint så kan det ju vara kul att ha,retro som förmodligen hänger med ganska bra än i dag.
http://www.stereophile.com/news/11661/

Goodmans vet jag inte så mycket men dom byggde ju LS3-5a,ett par monitorhögtalare som togs fram i samarbete med BBC så dom kunde nog få till det på rätt sätt.
(LS3-5a tillverkades även av Rogers och spendor har jag för mig)


Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/09/04 :  09:58:08  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Aha ! Låter kul.
Det kanske är värt att åtminstone kolla på grejorna ?
Ska se om killen som har dom tillsalu kan skicka mer info om dom.
Tack för upplysningen Gus.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2004/09/04 :  16:37:31  Show Profile Send poppop a Private Message
Läst att dom på SR hade bajonettfattning på diskanterna, eftersom dom fick byta dom så ofta. Anledningen var när teknikerna spolade rullband med tummen på tonhuvudet för att spola fram till nästa klipp... blir ganska påfrestande för diskanterna...
Men vad jag hört så var det med stor ljudteknikersorg som Eleganzia drivna av Quad II ersattes med NS1000 och fruktansvärda transistorsteg av märket Xelex... Men det låg i tiden... Samtidigt reades rörmikrofonerna ut på Överskottsbolaget och transistormikrofoner köptes in...

Mono är underskattat!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000