Står inför att skicka min erato till Danmark(landet som uppskattar fin hifi ).
Har fått prisuppgift från dfds inklusive försäkring som landar på 3100sek. Men tyckte nog att det lät väl dyrt??
Försäkringen är det som drar upp priset vad jag förstår, vissa formor ar inte velat skicka paketet.
Vilka fraktfirmor har ni anlitat?
Posten är ju billiga...... men deras definition på normal behandling är att paketet ska kunna falla upp till 1,5meter och att det kan landa paket ovanpå. Kanske är det i extremfallen, men för mig lät det smått otroligt att kunna kalla det för normal behandling....
Skickade du som privat eller företag? Med eller utan försäkring. Fick ett lite svävande svar från schenker att de var tvungna att göra förfrågningar på försäkringsbiten etc.
Måste finnas billigare sätt.. Jag skickade min förra Plinius-förstärkare (15-20kg) till Danmark. Tror det var rekommenderat från just Schenker..och att jag betalade ungefär 500-600kr.
Detta var å andra sidan inte en 100%-ig askunge-historia, då de slarvade bort mitt paket i skåne, och hittade det inte på 2-3 dagar
quote:Posten är ju billiga...... men deras definition på normal behandling är att paketet ska kunna falla upp till 1,5meter och att det kan landa paket ovanpå. Kanske är det i extremfallen, men för mig lät det smått otroligt att kunna kalla det för normal behandling....
Jag skrattar så jag blir blå i ansiktet och gråter sedan en skvätt!!