HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Kan den här vara något som ht-kabel?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2004/08/31 :  07:12:58  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
http://e-service.nexans.com/eservice/jsp/Home.nx?CZ=Sweden sök i sökfunktionen på ELQXB. Där finns en kabel som kanske kan tänkas passa som ht-kabel. Det är inte 120ohms varianten.

Jag har för tillfället en 20X2X0.5 här hemma men kan beställa vilken som. Vad tror ni?

Retro låter fint.

Hjelm
Member

553 Posts

Posted - 2004/09/01 :  08:51:40  Show Profile Send Hjelm a Private Message
Tycker det borde fungera bra. Polyeten isolering anses väl bra enkelledare är tydligen också poppis.
Den du har hemma kanske är lite liten area, 1.9 kvadrat, på så antingen om du flätar eller tvinnar ett par stycken eller köper en med fler ledare.

Kapacitansen var max 60nF/km per ledarpar men du kommer ju koppla ihop alla par så siffran blir för den du har 600nF/km minst!

Jag har ingen uppfattning om det är mycket eller inte men vissa förstärkare gillar inte sådana laster.

Jag skulle prova med den du har hemma och koppla så att + och minus gick i de tvinnade paren. Denna kabel är ju ekvivalent med cat5 kabel, din har dock en mer audiofil isolering cat5 brukar vara pvc, som får lovord på många diy ställen.

Hjelm
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000