HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hong Kong, hifiaffärer?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2004/08/27 :  14:05:20  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Hejsan, jag är I Oz nu, åker till HK nästa vecka på onsdag, möten och krafs i Kina resten av veckan, men tillbaka i HK för helgen.
Tips på hifi affärer mottages gärna.
Går det att besöka cattylin, coem och nysound där? Är det värt
besväret?
Har aldrig varit i HK förr.
Andra saker av intresse än hifi är foto med, så om någon har ideer
om det med så mottages det hjärtligt.

C

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2004/08/27 :  16:06:42  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
Hej på dig. Letar man Hifi i HK måste man gå till Hifi-huset. 15 våningar kärlek....

Här är adressen =)

GrancastleCommCentre, 2T Sai Yeung Choi St., Mongkok, Kowloon.

Våning fem har de "vanliga" märkena. Vincent osv. De har telenummer: 2384 4074, så kan du ringa och höra vad de har. Mycket trevliga och bra service - leverans till hotell exempelvis. Dock måste du tänka på att oftast så provkör de sakerna i tre-fyra dagar innan de säljer dem.

MVH Lasse, nästan Sinolog (Var är smileyn med snea ögon???)

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2004/08/28 :  06:37:56  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Tackar och bockar. Känner igen en del av den adressen, undrar om
det inte är så att Cattylink har sin "administration" i Mongkok.
Jag släpar med digicam, 8mp, kanske kan få till lite foton att lägga upp här. Lovar inget, men ska försöka.

Cheers.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2004/08/28 :  12:01:28  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
Det är ruskans svårt att hitta huset bara ska du ha klart för dig. Det är inga flashiga bilder på elektronik och grejer i fönstret - inga fönster allas faktiskt. Bara en liten pittoresk ingång... som leder till himlen =)

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2004/09/02 :  10:15:10  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Har gått runt i HK idag, sauna minst sagt. På kartan jag har hittar jag Sai Yeung Choi St North och Sai Yeung Choi St South i Mongkok.
Vet du vilken det är? Vad står 2T för i addressen?

Cheers.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/09/03 :  08:21:12  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
2= no2 på gatan. Jag var där i Söndags och kameran var med.

Mycket High End så som VPI, Krell, Wadia, Burmester, Audio Research, Theta Audio, DCS, Jadis, ART, ...

Det blir reportage när jag bearbetat bilderna.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/09/03 :  08:24:17  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Det reportaget skall bli kul att se!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2004/09/03 :  09:59:48  Show Profile Send 10 a Private Message
Det tycker jag också!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000