HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hvilken Rørforsterker
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hifimannen
Member

57 Posts

Posted - 2004/08/24 :  16:31:12  Show Profile Send Hifimannen a Private Message
forslag på rørmonoblokker i 100000 kr. klassen.. KR, Lamm... design viktig.. sett gjerne inn bilder. de skal drive Wilson Cub høyttalere.

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/08/24 :  17:01:51  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Antar att LJUDET är ganska viktigt också, i så fall skulle jag titta närmare på dessa.



http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?ampstube&1095635529

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/08/24 :  17:24:44  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
BAT VK75 http://www.balanced.com


MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Wizard
Member

408 Posts

Posted - 2004/08/24 :  19:43:38  Show Profile Send Wizard a Private Message
KR är givet val om du vill lägga mer än 100kkr

Wizard
Go to Top of Page

MartinX
Member

430 Posts

Posted - 2004/08/24 :  21:40:49  Show Profile Send MartinX a Private Message
Om designen är viktig så ta en titt på dom här



Det kommer inte att saknas samtalsämnen om ett par sådana står i ditt vardagsrum. Eller kolla mer på hemsidan:

http://www.electronluv.com/

"I bring you fear famin and pestilence" - C Montgomery Burns
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2004/08/25 :  11:03:54  Show Profile Send bliss a Private Message
Det var ta mej fan det fulaste jag har sett någonsin inom hifi :D

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/08/25 :  12:57:23  Show Profile Send nurfen a Private Message
Håller med! LÄTT det fulaste jag sett! Helt otroligt faktiskt

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/08/25 :  13:53:04  Show Profile Send christopher a Private Message
Nya Audio Research VM 200 monoblock lär kosta runt 100 000kr...


An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea

Edited by - christopher on 2004/08/26 11:19:22
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/08/25 :  20:19:48  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
EAR 509 såklart ,kostar runt 70k o rören är kalasbilliga


>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2004/08/26 :  01:55:01  Show Profile Send EAR a Private Message
EAR 509Då räcker nästan pengarna till två par och bryggkoppling

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Gerhard46
Ej medlem längre

525 Posts

Posted - 2004/08/26 :  02:35:42  Show Profile Send Gerhard46 a Private Message
hifimannen,

du menar alltså på allvar att du är ute efter en förstärkare för 100.000kr med primärt design, 2st fabrikat + ... och att de ska vara rörmonoblock och att det ska vara bilder på produkten i inlägget?

Ursäkta men det är mycket man ska höra innan öronen trillar av. Jag menar, inte ett ord om varken subjektivt vad man är ute efter och inte heller konstruktionsfilosofi. Eller ett ord om kringutrustning i form av högtalare (edit, jo det fanns det. Ber om ursäkt för det.)

Är du verkligen seriös i dina krav på 100.000kr-apparaten?

Edit
Absulut inget illa menat (!), inlägg som dessa får en att klia sig i skallen.




Edited by - Gerhard46 on 2004/08/26 03:45:01
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2004/08/26 :  03:17:26  Show Profile
Det står ju vilka högtalare han har i första inlägget

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Gerhard46
Ej medlem längre

525 Posts

Posted - 2004/08/26 :  03:31:16  Show Profile Send Gerhard46 a Private Message
Oj, det missade jag. Ber om ursäkt för det. Det var en felskrivning av mig, jag skrev kringutrustning först, lade sen till högtalare av någon lustig anledning. Så kan det bli ibland.

Nåja, inte för att försvara mitt klumpiga inlägg (kanske lite), har någon hört Wilson Cub med förstärkare enligt hifimannens kriterier?


Vill påpeka att jag inte vill någon illvilja med mitt inlägg!

Om någon frågar efter kablar i 5000kr så kommer frågan om kringutrustning per automatik men här i highend-klassen så tenderar det ofta vara ganska ointressant.

Edit
Skulle jag köpa en förstärkare för 100kkr hade jag helt enkelt inte vänt mig till ett forum som detta. Vem har lyssnat på kombon i ett rum likt hifimannens? Det var väl det jag ville poängtera. Man blindas lite av priset skulle jag tro.



Edited by - Gerhard46 on 2004/08/26 03:38:15
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2004/08/26 :  10:11:19  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
HiFimannen För göra det enkelt för dig. kolla in tråden :Konstgalleri - Bilder på snygga rörförstärkare så får du en massa fina förslag på design.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/08/26 :  10:16:57  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Gerhard46:
quote:
Skulle jag köpa en förstärkare för 100kkr hade jag helt enkelt inte vänt mig till ett forum som detta.

Varför? Vi har flera användare som har anläggningar i dessa prisklasser. Och - vart anser du att man skulle få bättre råd?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/08/26 :  11:48:41  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Han ber om förslag o nu har han fått ett gäng. Sen är det upp till han själv att testa o låna hem. Mission complete

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/08/26 :  12:23:07  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Jag skulle sålt Cub'arna och valt andra större högtalare. Sen investerat ca 50'000kr (eller vad som nu är kvar av budgeten) i en bra (rör) förstärkare. Audio Research är förslag som jag själv tycker är bra. ARC's VS110 är en kandidat om pengarna begränsas.

Är utseende väldigt viktigt är Unison Research Smart 845 klart läckra. Dock bara 30 watt...


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Gerhard46
Ej medlem längre

525 Posts

Posted - 2004/08/26 :  13:07:53  Show Profile Send Gerhard46 a Private Message
BJ:

Jo, det är sant. Det är ju kul att läsa om supersteg, frågan är bara hurvida möjligheterna finns att låna hem och provlyssna. Bara en reflektion. Som sagt, inget illa menat, blev bara förvånad över trådinnehavarens "krav" på produkten.
Sen menade jag inte precist detta forum utan i största allmänhet, alla har ju så olika preferenser. Enklare vid mer moderata priser.

Hoppas jag inte förstörde din tråd hifimannen, det var ju inte min mening.

Notis:
Nästan alla rörhäckar över 50kkr är, enligt mig, urläckra rent estetiskt.


Go to Top of Page

Hifimannen
Member

57 Posts

Posted - 2004/08/27 :  19:43:34  Show Profile Send Hifimannen a Private Message
hei igjen! takk for forslag. jeg innrømmer det at jeg kom med aldeles for få opplysninger. det er rart hva man skriver i all hast når man er ivrig og undrer over noe. jeg har selv hørt Cub'ene med KR, da jeg falt for lyd-kombinasjonen Wilson/Rør, design(wilsons harde, kantete, robuste og rørenes varme, runde, estetiske...ja både lyd og form.) også har jeg hørt Wilson med Audio Research m300 mk2 monoblokker. dette var også nydelig, men en tanke kjedeligere enn KR. kringutrustning som du sier var 2 stk. Sunfire sub'er, Burmester 006 cd spiller og forforsterker fra CAT( vet ikke hvilken). grunnen til mitt hastige innlegg var bare å få ideer til fine rørforsterkere(takk til HLindgren), som klarer drive Cub'ene bra. jeg vet ikke hvor høy effekt som kreves, men de skal jo kunne drives med 7watt rør i henhold til Wilson manualen. dog anbefaler de mye mer. igjen takk for forslag. Jadis kan vel også være verdt å prøve, men de koster kanskje mye mer.. vet ikke
Go to Top of Page

StudioSound
Member

50 Posts

Posted - 2004/08/27 :  22:58:20  Show Profile  Visit StudioSound's Homepage Send StudioSound a Private Message
Hvis du er til OTL, så er her et bud:



Et sæt VZN 100 Marquis 100W monoblokke, noget jeg selv nyder at lytte til

www.joule-electra.com


Med venlig hilsen
Karsten
www.studiosound.dk
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000