HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Krell Kav 300i
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

BluesBoy
Member

160 Posts

Posted - 2002/09/29 :  17:52:41  Show Profile Send BluesBoy a Private Message
Skulle hemskt gärna vilja veta vad ni tycker om denna produkt, har inte själv lyssnat på den men fått erbjudande om att köpa en till ett bra pris. Det är dock en bit bort och jag har fulltecknat och killen vill ha svar snart. Är tacksam för alla upplysningar.

För närvarande har jag Copland CSA 303 försteg och CSA 515 slutsteg

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2002/09/29 :  18:03:28  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Skulle inte tro att du kan räkna med att bli helt nöjd med den uppgraderingen....enligt mig är den inte i Krellklass. Det finns betydligt bättre apparater på marknaden tex Advantage S100

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/09/29 :  18:28:02  Show Profile Send ekman a Private Message
beror ju självklart på din smak advantage är inte för alla ej heller krells kavserie
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2002/09/29 :  21:01:26  Show Profile Send krelle a Private Message
du har ju jättefina grejer, vad är det du inte är nöjd med. Vet inte om 300i är en så stor förbättring från det du har...... mvh Krelle
Go to Top of Page

bjorn
senior advisor

390 Posts

Posted - 2002/09/29 :  21:11:18  Show Profile Send bjorn a Private Message
Hej,

När man diskuterar Copland contra Krell, måste man först ha klart för sig att det rör sig om två helt olika ljudideal. Vilket man föredrar beror i mångt och mycket alltså på hur du vill att det skall låta.

vad du väljer beror också på vilka högtalare du skall använda tillsammans med din förstärkare. ProAc mår bäst av rör, men det är knappast det första jag skulle välja till ett par Audiovector, för att ta ett exempel.

Kontentan blir, som alltid, att du måste lyssna själv. Detta behöver knappast vara ett problem, om priset är det rätta. I så fall är det bara att sälja förstärkaren igen om den inte passar ditt ljudideal.

mvh

Björn

Verksam i HiFi-branchen sedan 1987.
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/09/29 :  21:59:25  Show Profile Send n/a a Private Message
Hmmm.. BJorn.. varför skulle du inte välja Rör till Audiovector?

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2002/09/30 :  07:48:05  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
quote:
Originally posted by BluesBoy

Skulle hemskt gärna vilja veta vad ni tycker om denna produkt, har inte själv lyssnat på den men fått erbjudande om att köpa en till ett bra pris. Det är dock en bit bort och jag har fulltecknat och killen vill ha svar snart. Är tacksam för alla upplysningar.

För närvarande har jag Copland CSA 303 försteg och CSA 515 slutsteg



Hej BluesBoy

Jag föreslår som de flesta andra att du lånar hem Krellen och jämför den med din gamla Copland. De låter troligen helt olika och vad som är bäst skall du slälv avgöra. Krellen är en mycket bra produkt med högt begagnat pris t ex tar Hifi Consult och Esoteric hifi ut mellan 20- 23000 kr för en begagnad sådan. Nypriset låg runt 30 - 33000 kr.
Säg ett annat märke som endast tappar ca: 30% av nyvärdet på 4- 5 år, detta gör inte ens Mark Levinsson etc.
Krellen har en bättre bas än din Copland, dock så är Coplands mellanregister "varmare" än krellens, diskanten är väl ungefär den samma. Som sagt det handlar om tycke och smak här.
Mvh
Kenth
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000