HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nad C350 eller H/K 670?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rejman
Starting Member

46 Posts

Posted - 2002/09/29 :  15:40:42  Show Profile Send rejman a Private Message
Vad ska jag slå till på?

En Nad C350 ny från hifiklubben för 4500:- (Den har visst gått upp 500Kr de sissta dagarna)

Eller

En beg H/K 670 i kartong med skyddsplast kvar runt displayen och garanti kvar för 4500:-

Kan verkligen inte bestämma mig så snälla Hjälp mig med detta!! Skriv gärna en motivering med erat svar.

Tack på förhand //Mattias

Varför blir man aldrig nöjd för....?

kung
Member

317 Posts

Posted - 2002/09/29 :  16:11:18  Show Profile Send kung a Private Message
Du får en ny hk-670 för 4004:- INKL frakt från www.mediacheckpoint.de
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2002/09/29 :  17:12:52  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Själv rekommenderar jag H/K:n, till stor del på grund av att jag äger en själv Har bara positiva erfarenheter av den!

Men jag vet samtidigt att NAD:en låter riktigt bra den oxå
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/09/29 :  17:16:19  Show Profile Send yalpa a Private Message
HK-n såklart, C350 kostade bara 3500 i fjol...fast nad är snyggare och så är det en fråga om matchning också...men HK-n borde vinna tack vare renare ljud, nad är lite mer grötig.

när H&M testade HK-n då "glömde" de visa bild på insidan, sicka oseriösa mongon, man vill ju se hur prylar är uppbyggda...HK-n har ingen torroid trafo, är det ett dåligt tecken jag tror inte de kör med torroider i nån förstärkare.
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2002/09/29 :  20:47:00  Show Profile Send celef a Private Message
Men jag skulle satsa på en NAD C300.

sound pollution
Go to Top of Page

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2002/09/29 :  21:58:57  Show Profile Send n/a a Private Message
Jag hade en NAD C370 tidigare men bytte till HK670, för HK:n var bättre, mycket bättre till och med. NAD's förstärkare är inte direkt dåliga men så länge det finns fynd som HK670 på marknaden så är det alltför tuff konkurrens. Till NAD's försvar kan jag iallfall säga att både C350 och C370 har aningen varmare mellanregister än HK670 men på alla andra punkter som t ex stereoprecision, öppenhet, dynamik, driv i musiken och inte minst baskontroll är HK670 överlägsen i jämförelse. Den har prestanda långt över sitt pris...


Man borde inte sova.
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2002/09/30 :  06:51:14  Show Profile Send AKA a Private Message
Jag har en 670. Den är ultravärd!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000