HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nostalgisk läsning om Polarstudions nedläggning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2004/08/22 :  20:31:32  Show Profile Send Poe a Private Message
På DNs hemsida kan man läsa en nostalgisk artikel om Polarstudions nedläggning.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1058&a=301936&previousRenderType=3


eof
Min anläggning

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2004/08/22 :  21:00:11  Show Profile Send gcs a Private Message
Jo det är trist det här. Det kommer aldrig att byggas en studio i sverige enligt konstens regler... jag menar då t.ex enligt principen rum i rummet. Folk kommer att sitta hemma och fnula med sina låtar. Så här säger Lennart Östlund på f.d Polar Studio " Ibland så skäms jag när jag hör mina egna produktioner idag. Upplvevelsen, dynamiken är borta. Det är som en platt folievägg av jämntjock musik där det är fullständig demokrati från minsta cymbal till sången. Det händer inget när sångaren tar i och det händer inte mindre när han inte tar i. Det finns nästan ingen rys i musiken längre." När jag läser detta så kommer jag att tänka på debatten som dyker upp då och då på detta och andra fora där man inkompetens förklarar ljudteknikern. Det är många tekniker och då speciellt av den gamla stammen som känner precis så här. Snart kommer den levande musiken(i Sverige) bara att spelas in av SR´s P2 och P3. Det är snart bara SR och SVT som har stora studios....men även där så föreslår dagens hierarki räkne nissarna att man ska lägga ned studiorna och bygga om till kontor.

Edited by - gcs on 2004/08/22 21:01:20
Go to Top of Page

Joacim
Member

337 Posts

Posted - 2004/08/22 :  23:47:28  Show Profile Send Joacim a Private Message
Håller med!

Det var en riktigt bra artikel, som lämnade lite sorgsen eftersmak efter sig...
Det är ju en otroligt "tung" studio med enorm historik som nu bara går i graven.

Boulder, Ayre, Avalon, Cardas and NCA forever!?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000