HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hur bra är Harmony Design DA9?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2004/08/23 :  21:35:22  Show Profile Send MaS a Private Message
Ring Mattias

Jag fick låna 1 St i 2 veckor innan jag slog till, han pröjsade till och med frakten har jag för mig.

MaS

I ain´t no nice guy after all.
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/08/23 :  21:41:39  Show Profile Send marbrink a Private Message
Har ev. en beggad på gång dock. Känns lite fult att låna en då...
Go to Top of Page

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2004/08/23 :  21:47:41  Show Profile Send MaS a Private Message
Tja det är ju inte riktigt hygglo att göra så.

Hoppas att det går bra för dig

MaS

I ain´t no nice guy after all.
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/08/23 :  21:53:29  Show Profile Send marbrink a Private Message
Tackar! Jag kommer skriva mina intryck i den här tråden om jag får tag på en DA9:a...
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2004/08/25 :  09:49:30  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Tjaba marbrink!

Hade ingen anning om att du heter marbrink på hififorum.nu tyckte att jag kände igen ditt för och efternamn men kopplade inte riktigt. Men när jag såg den här tråden och plusade ihop 1+1 föll bitarna på plats. Intressant, ditt nick har man ju sett ett antal gånger i förbifarten

För er andra som inte hänger med så kan jag säga att jag och marbrink har inlett ett säljsamtal angående min DA9

marbrink, eftersom du är "erfaren använder" här så kan du ju söka på trådarna här, med mitt nick och "Harmony Design", "DA9" och "modifieringar" som sökord. Både som vanligt sök men oxå på "Archieved post" så tror jag du får upp en del av mina synpunkter (detta misstänker jag dock att du redan gjort). Jag är ju som sagt partisk, men som killen som hade en polar som haft denna DAC och en Yamaha 1060 (som jag oxå har) sa, så låter DA9 lite ljusare än 1060. Det håller jag med om, men DA9 låter mer natuligt efter längre lyssningssessioner. Som MaS sa så blir man mer lyssningstrött utan DA9.

Under hela tiden jag haft min DA9, har jag inte sett någon här som totalsågat DAC:en, alla tycker den varit bra, även om alla har olika tycke och smak. Som jag även sa i telefonen när vi pratades vid (iaf tror jag att jag sa detta), så kan man ju byta OP-amparna och få en liten annan ljudkaraktär.

Hoppas jag inte rörde om allt för mycket i grytan

Edited by - Merkurius on 2004/08/25 09:51:39
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000