HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 HK HD750 <-> DVD25
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

zod
Starting Member

36 Posts

Posted - 2002/09/29 :  14:07:04  Show Profile Send zod a Private Message
Hej..

Jag köpte en Harman Kardon DVD25 igår, hade en H/K HDCD 750 inann, nu visar det sig att DVD25:an spelar musik skivor rätt bra. så jag satt igår o funderade på vilken som lät bäst, DVD25:an eller HD750

frågar är då den?

sälja HD750:n eller behålla den?

Har en AVR3000 som receiver, är det bättre att använda D/A omvandlarna i den eller använda de som sitter i DVD25:an (alltså köra analoga kablar eller coax/toslink)

Mvh
Henrik

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2002/09/29 :  17:00:56  Show Profile Send millenniumking a Private Message
DVD 25:an fick ju utmärkt ljud-betyg (och bild för den delen) i nya HIFI & Musik. Har inte hört den spela själv, men jag sitter och funderar på att införskaffa en sådan... Har en ganska kass DVD spelare, och om DVD 25 spelar CD bra så kan man ju slå två flugor i en smäll...
Go to Top of Page

erik b.
Member

74 Posts

Posted - 2002/09/30 :  18:55:17  Show Profile Send erik b. a Private Message
Sitter själv i samma situation med både 25:an och 750, tycker personligen 25:an är klart vassare i hifi. Sen att det inte känns riktigt ok med en dvd som cd är ju en annan sak;)
Men det är väl ändå du själv som måste avgöra vilken som låter bäst.

/Erik.
(Numera bosatt i norge)
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2002/09/30 :  20:12:37  Show Profile Send millenniumking a Private Message
quote:
Originally posted by erik b.

Sitter själv i samma situation med både 25:an och 750, tycker personligen 25:an är klart vassare i hifi. Sen att det inte känns riktigt ok med en dvd som cd är ju en annan sak;)

Visst är det sant! Det känns lite i magen att köpa en dvd spelare som cd spelare istället för en reguljär cd Bara att börja vänja sig antar jag!

Vad har du förresten att säga om DVD 25? Låter den verkligen i klass med en BRA 5000 kronors cd spelare?
Go to Top of Page

erik b.
Member

74 Posts

Posted - 2002/10/01 :  17:55:56  Show Profile Send erik b. a Private Message

Kan meddela att 25:an började må lite dåligt i går:( Verkade som den hade problem med DA:n då det blev "hack" i ljudet vid nyttjande av analoga kablar. Den är nu inlagd och förhoppningsvis på bättringsvägen.
Som svar på din fråga millenniumking kan jag meddela att en 50 spänns transistorradio låter bättre för tillfället. När den är kry däremot så kanske den kommer upp i dom nivåerna.

/Erik.
(Numera bosatt i norge)
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2002/10/01 :  20:03:26  Show Profile Send millenniumking a Private Message
quote:
Originally posted by erik b.

Kan meddela att 25:an började må lite dåligt i går:( Verkade som den hade problem med DA:n då det blev "hack" i ljudet vid nyttjande av analoga kablar. Den är nu inlagd och förhoppningsvis på bättringsvägen.
Som svar på din fråga millenniumking kan jag meddela att en 50 spänns transistorradio låter bättre för tillfället. När den är kry däremot så kanske den kommer upp i dom nivåerna.

Du får hålla oss uppdaterade om DVD 25's fortsatta öden och äventyr
Go to Top of Page

erik b.
Member

74 Posts

Posted - 2002/11/11 :  19:08:08  Show Profile Send erik b. a Private Message
Ville bara meddela att hk:n (aka 25:an) är hemma igen sedan en knapp månad tillbaka. Butiken (som i sin tur skickade iväg den) hittade dessvärre (?) inga fel, och den har också varit felfri sen jag fick den tillbaka. Hade dock kännts bättre med beskedet att dom lagat några fel som dom hittat

/Erik.
(Numera bosatt i norge)
Go to Top of Page

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2002/11/11 :  22:08:43  Show Profile Send n/a a Private Message
Jag tyckeratt HK's DVD25 låter klart bättre än HD750, så sälj era CD-spelare med gott samvete och köp skivor för pengarna!

Man borde inte sova.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000