HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Diana Krall i GBG
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2004/08/15 :  16:45:24  Show Profile Send MaS a Private Message
Hejsan på er

Det är som så att jag funderar på att ge min tjej en konsert i födelsedags present, nämligen den med Diana Krall i göteborg Lisebergshallen den 19 November.

Min lilla undran till er är finns det några platser man bör undvika att sitta på, finns det några att föredra. Jag vill ju inte gärna att kickan skall uppleva dåligt ljud för då kommer hon bli skogs tokig.

Tack på förhand MaS

I ain´t no nice guy after all.

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/08/15 :  16:53:14  Show Profile Send Mahler a Private Message
OJJJ!!

Borde man ju gå på!!!!!!!!!!!!!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4453 Posts

Posted - 2004/08/15 :  18:06:36  Show Profile Send jari a Private Message
Jag hörde Deep Purple i Lisebergshallen.Då var det ståplatser framför scenen,vet ej hur det blir på Diana.Vi stod alldeles intill mixerbordet,det var ljudmässigt den bästa inomhuskonserten med den typen av musik jag varit på.Jag var och såg Toto i nämda hall och satt på läktarn mitt framför,ljudmässigt var det inte bra.Jag vet inte om mixerkillarna inte kunde sitt jobb eller om det är så att
det gäller att hamna vid mixerbordet för att få bra ljud.
Mvh

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2004/08/15 :  19:16:16  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Längst upp under taket kan det bli otrevligt mycket bas på rockkonserter, men det borde väl inte störa i det här fallet. Att platserna runt mixerbordet är de ljudmässigt bästa är väl ganska självklart med tanke på vad som sker just där...

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/08/15 :  19:18:35  Show Profile Send Larsho a Private Message
När det gäller Diana Krall har jag hellre en plats i hennes loge

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2004/08/15 :  19:35:37  Show Profile Send weezer a Private Message
Det är sittplatser på krall...jag är själv sur att jag inte köpte i början så man kunde få parkett, nu ser det ut som att det bara finns platser långt bak, enligt Ticnet...tror nog jag ska göra konserten ett besök...
Go to Top of Page

avr7000
Harry-vinnare 2004

845 Posts

Posted - 2004/08/15 :  21:20:27  Show Profile Send avr7000 a Private Message
Weezer har rätt... det är sittplatser, och jag har platser på första rad parkett .

Det skall bli en upplevelse att se denna goding live!

/Stefan

Mina pryttlar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12665
Go to Top of Page

x2000
Member

411 Posts

Posted - 2004/08/15 :  22:04:16  Show Profile Send x2000 a Private Message
Larsho skriver:

"När det gäller Diana Krall har jag hellre en plats i hennes loge"

Mja, där lär du väll varken höra eller se något under själva konserten, men du tänker kanske på nå't annat ... ;)

Mvh
Thomas
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/08/15 :  22:25:52  Show Profile Send Larsho a Private Message
Ja inte är det musik man vill lyssna på i hennes loge

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2004/08/15 :  22:40:22  Show Profile Send pesa a Private Message
Kul att hon kommer till Göteborg också. Jag ser fram emot konserten här i Detroit på lördag!

Tyvärr är det väl sällan bra konsertljud någonstans i större arenor men jag brukar i alla fall hellre sitta lite längre bak och i mitten än närmare och på sidan. Detta är nog dock mer en smaksak...

Detroit, Michigan
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000