HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Monster Power-HTS 1000?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Stigge
Member

102 Posts

Posted - 2004/08/14 :  19:25:08  Show Profile Send Stigge a Private Message
Undrar om någon har erfarenhet av Monster Power HTS-1000?
Verkar vara en vettig lösning som skyddar det mesta i el och televäg.
http://www.monstercable.com/power/productPagePower.asp?pin=1901

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2004/08/14 :  19:47:40  Show Profile Send snare2 a Private Message
Jag har fått den demad för mig av några killar från Monster, det verkar vara en vettig produkt.
De demade med någon slags mätare som mäter störningar från elnätet, & med mätaren kopplad bara till vägguttaget så gav den kraftiga utslag, men med Monster inkopplad så var det nästan inte mätbart.
Helt klart en övertygande produkt där Monster garanterar att det ska skydda mot tex åska, att de försäkrar produkter som är kopplade till den för ett värde av 250.000 DOLLAR!!!

Tänk på att den inte på något sätt fungerar som tex Powerplant som ser till att det alltid tex är 230v ut, utan sjunker spänningen i väggen så är det också samma spänning i Monster.

Jag har dock ej provat den på någon av mina anläggningar, så jag kan inte avgöra vad den har för skillnader mot mina egna nätfilter & strömrenare.

Försök att få låna hem en & testa..
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2004/08/15 :  06:45:01  Show Profile Send Terminator a Private Message
Såg en sådan på Hi-fi klubben i Uppsala, har för mig att den kostade 2995:-. Ganska saftigt men den verkar ju klara av en hel del.

/Hans
Go to Top of Page

Harry_up
Member

1593 Posts

Posted - 2004/08/15 :  08:47:18  Show Profile Send Harry_up a Private Message
Har sett den i Stockholm. Verkar vara en inte helt genomtänkt produkt. Saknar skärm på sladden ut. skulle inte vilja koppla ihop dator etc med HIFI anläggningen. Möjligt den funkat till viss del, men köpte flera Supra sladdar och kopplingsplintar istället. Smäckig är nog mitt omdöme.

Inget är så bra så att det inte borde bytas ut.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000