HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 coemaudio, dålig översatt. ex på kina butiker?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2004/08/13 :  16:01:35  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message
Jag gick in på http://www.coemaudio.com/eng/ men när jag väljer tex produkter i menyn så ändrar sidan språket till kinesiska.

Måste man göra nån inställning i explorer eller?

/NIklas


Edit: topic

Edited by - niklasmagnus on 2004/08/13 17:23:06

hobbes
Member

364 Posts

Posted - 2004/08/13 :  16:45:19  Show Profile Send hobbes a Private Message
Det är nog Coem som inte har kommit längre i översättningen...
Pröva http://babelfish.altavista.com/

Mvh
//Hobbes
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2004/08/13 :  17:21:05  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message
Okey. Eftersom det är så många som pratar om detta företad så trodde jag dom skulle ha en bra hemsida, var visst inte så.


Om man ska betella kina prylar, vilket är det bästa företaget.
Dom jag känner till är:
Coemaudio
http://www.cattylink.com/engproducts.htm
www.timaudio.com

Finns det fler?, och vilket är det säkrat att betälla från.


Jag funderar på att köpa en cd-spelar för max 4000kr (ink moms, tull och frakt, vid import), ska man prova import eller bör man satsa på begat?

MVH
Niklas
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2004/08/13 :  18:04:04  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
Jaa..säg det, jag köpte iallafall en Cd från Coem...lite strul men i stort sett funkade allt bra, strulet berodde på att CD:n (Jolida JD-100A) blev "bannad" enligt Coem, så det blev en Original A8s istället....billigare och bättre än NAD C542 ;)

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/08/13 :  18:35:57  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
https://www.nysound.com/
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2004/08/13 :  19:31:03  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message
marcus_ec: har du eller nån du känner betällt där ifrån?
Go to Top of Page

Texianen
Member

286 Posts

Posted - 2004/08/13 :  19:38:06  Show Profile Send Texianen a Private Message
Finns det andra butiker av det här slaget fast för andra prylar t.ex digitalkameror? lite OT men intressant ändå..
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/08/13 :  19:47:39  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
quote:
Okey. Eftersom det är så många som pratar om detta företad så trodde jag dom skulle ha en bra hemsida, var visst inte så.


Jo, det finns en anledning till att man pratar mycket om detta och andra kina företag men det beror ej på att de har förbluffande bra hemsidor Anledningen är framförallt deras priser, samt bra och snabba leveranser i de flesta fallen förutom vid något större gruppköp som försenats av olika anledningar. Vej et direkt någon som fått vänta någon längre tid då de beställt ensammen.

Så anledningen är deras förbluffande bra priser och som sagt oftast snabba och bra leveranser och säkra är de också att handla med...


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/08/13 19:48:26
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2004/08/13 :  20:01:22  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message
mangew: att dom har bra priser det visst jag, det är därför jag är så nyfiken på vilka företag det finns och vilka som det är mer säkert att betälla ifrån.

Jag har läs lite trådar om just import, och det är ju mycket posetivt i det flesta fall.

Det som är lite synd är dock att man inte får garanti på det man köper.....men jag såg på nysound.com att man kunde köpa en ShengYa S-10 och då köpa ett 1 års garanti för 99dollar. Det kan ju vara en ide.

Hur mycket är moms (antar 25%) och tull? om man betäller på nysoud eller nå av de andra företagen?

MVH
Niklas
Go to Top of Page

everwake
Member

268 Posts

Posted - 2004/08/13 :  21:23:40  Show Profile Send everwake a Private Message
kan rekomendera timadudio (beställer själv där) snabbt, smidigt och trevligt bemötande, haft problem att få vettiga svar inom rimligt tid från de andra.

tull på Cd-spelare är 9% och på förstärkare 2%, du betalar både moms o tull på frakten.

lämpligare ställe att diskutera import-inköp är troligen prisjakts forum för just sånt

Edited by - everwake on 2004/08/13 21:24:43
Go to Top of Page

mje1
Member

500 Posts

Posted - 2004/08/13 :  22:58:16  Show Profile
quote:
lämpligare ställe att diskutera import-inköp är troligen prisjakts forum för just sånt
...Rekommenderas inte då det är ganska "rörigt" därinne tycker jag. Då det INTE är förbjudet att diskutera import av hifiprodukter som privatperson tycker iaf JAG att det är att föredra på hififorum.nu. Någon nämnde även tullsatsen på cd och förstärkare vilket inte heller är förbjudet att tala om här då det är något alla som handlar utanför EU skall betala vid import varför upplysningen kan vara bra. Så länge vi inte far iväg med slippamomssnacket eller gigantiska gruppköp så får vi nog vara ifred.

Till ämnet: Jag väntar för tillfället leverans av en ShengYa cd-s3 från www.nysound.com Jag har beställt där förr och tycker att sidan är snabb,samt att de har i stort sett fraktfritt (US$10) på kablar. Det dåliga är att utbudet är litet samt lev.tiden relativt lång då det hela sköts av en kines (mr.Jim) ifrån USA. Allt skeppas sedan direkt från Kina.

Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...

Edited by - mje1 on 2004/08/13 22:59:14
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/08/14 :  10:25:35  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Eftersom vi då startat denna tråd KINA tråd....Någon som har bra sidor om Jungsons prylar? Jungson JA-2 tex...

Edited by - marcus_ec on 2004/08/14 10:27:10
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2004/08/14 :  13:54:36  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message
quote:
Jag väntar för tillfället leverans av en ShengYa cd-s3 från www.nysound.com


mje1: vad blir total kostand med tull, moms och frakt på cd-s3:an.

Jag har som varit inne på att ShengYa s10, eftersom den ligger lite billigare i pris. Som jag skrev tidiagare så har jag max 4000kr att handla för(inkl. avgifter).

MVH
Niklas
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/08/14 :  14:24:02  Show Profile Send nurfen a Private Message
Det är inte så mycket svårare än att maila nysound och fråga om frakt, sedan räknar du ihop produktens pris + frakten, 25% moms på det och sedan ringer du Tullverket och frågar vad momssatsen på CD-spelare är. Tadaa..

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2004/08/14 :  14:27:41  Show Profile Send weezer a Private Message
Jag slapp dock tull på frakten, och oftast skriver de ner värdet med 50-60 %, så moms-delen blir sällan särskilt blodig...
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/08/14 :  16:32:45  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Det skulle vi inte prata om....
Go to Top of Page

mje1
Member

500 Posts

Posted - 2004/08/14 :  18:41:44  Show Profile
quote:
mje1: vad blir total kostand med tull, moms och frakt på cd-s3:an.

Jag har som varit inne på att ShengYa s10, eftersom den ligger lite billigare i pris. Som jag skrev tidiagare så har jag max 4000kr att handla för(inkl. avgifter).

MVH
Niklas

5.000:- med dagens dollarkurs.

Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2004/08/15 :  02:41:04  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
På prisjakt.nu är det någon som beställt från en av ovanstående affärer men grejorna har aldrig levererats. Själv tycker jag Jim verkar bäst på nysound.com

niclas; jag har en ShengYa S-10 själv (privatimport från Kina av en kollega) och du kan nog hitta en bättre spelare för de pengarna. PM din adress till mig så skickar jag över en prislista från COEM om du vill.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

mje1
Member

500 Posts

Posted - 2004/08/15 :  12:38:47  Show Profile
Original A.8 kan kanske vara ett bättre köp. Det baserar jag dock endast på vad bekanta tyckt om den spelaren,jag har dock sett och känt på bygget i verkligheten.Välbyggt och snyggt. Den spelaren får du hem för löjliga 4000:- (drygt) momsad o tullad.

Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2004/08/15 :  12:59:19  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message
Eftersom min ekonomi är begransad så blir det en ShengYa S-10 eller Original A.8.
Jag vet dock inte vilken som är bäst mellan dessa. Men eftersom S-10 är billigare så blir det nog en sån, tror jag.
Hade jag bara haft pengar så hade jag itne tvekat att köpa Original CD-A9.8, den är så satans cool.

Frågan är bara från vilket företag man ska betälla från, vilket verkar mest seriösa?

Jag ska ta och skicka lite mail imorron till dem och höra frakt och sånt, men ni kanske redan nu kan tipsa om vilka som är bäst.

Mje1 och LarsTokyo verkar förespråka nysound.com
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2004/08/15 :  13:11:23  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Rekommenderar forfarande inte S-10 efter dagens otrevligheter!
Spara pengarna och köp en bättre spelare, det är min rekommendation. Om du har hemmabrända skivor så rekommenderas S-10 inte alls. Som jag tidigare skrivit, steget upp från Pioneer 656 DVD spelare till S-10 knappt hörbart.

Nu i North Carolina, USA.

Edited by - LarsTokyo on 2004/08/15 13:14:39
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2004/08/15 :  13:16:37  Show Profile Send bjarne a Private Message
Inga större skillnader mot tidigare inlägg, men jag tror att tullen på förstärkare är 4,5% och på cd-spelare 14% och på hifimöbler ska den vara 0%. Det verkar dock vara lite som bilprovningen, det handlar om vilken tjänsteman som handlägger just ditt ärende.

Ang CD-S3 så verkar det vara lite problematiskt att få tag på just denna, eller rättare sagt serien med det utseendet. Maila de olika företagen för definitivt beskd.

Strulet med leverans från kina har rört företaget Cattylink, vilket f ö var det företag som fick den första gruppordern. Efter det har gruppköpen gått till Coem Audio - rätta mig om jag har fel - och Coem, Nysound och Tim Audio har väl alla fått en hel del singelordrar. Cattylink har haft löjligt stora problem med sin mailserver - det är iallafall det dom skyller på. Coem har inte heller de svarat på allas mail, vet inte varför - jag har själv inte haft några problem där. Nysound svarade dock inte när jag skrev till Mr Jim.

>niklasmagnus: Enligt Norman på Coem Audio är Original cd-spelarna väldigt prisvärda i sina resp prisklasser. A8 får plats inom din budget och Esound E3, som d u kan läsa mer om på hårdvarudelen av detta forum verkar ju var ett fynd också.
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2004/08/15 :  13:36:14  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message
jag lägger ner s-10 nu och satsa på nå annat.
Anledningne till att jag "tänkte" köpa den var att jag trode LarsTokyo förespårka det. Jag läste fel (var på krogen igår och är lite seg idag).

Frågan är bara vad man ska satsa på itället.
Original A8, finns dock inte på nysound:s hemsida
ShengYa S-3 410dollar
Cayin 15A 499dollar
East Sound E5a 499dollar

Desssa är dock lite dyrare. Så jag får se om jag väntar med att köpa tills jag fått mer pengare eller om jag skiter i det hela till "mycket" senare.
Jag är student så man har inte så mycket pengar att röra sig med. Och ännu mindre att lägga på hifi prylar.

MVH
Niklas
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/08/15 :  14:16:18  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Jag har E.sound CD5, steget från Arcam CD72T (butikspris i sverige ny 8500:-) till E.sounden var enormt skulle jag påstå. De är inte jämförbara E.sound:en är bättre på precis allt. Har du pengar till denna, köp! Annars skulle jag satsat på Original spelaren.

Jag köpte min från Cattylink, de verkar lite svåra att få tag i numera men Norman på Coem svarar hjälpsamt på alla mail. Nysound har också svarat snabbt och informativt på mina mail, time har jag inte varit i kontakt med. Återigen de är seriösa dessa företag förstår inte egentligen varför en del ifrågasätter dem, köp från det du tycker ger bäst service för just dig...men alla är vad det verkar hitills hur seriösa som helst. Coem är det som kommer att få min nästa order.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/08/15 14:18:05
Go to Top of Page

mje1
Member

500 Posts

Posted - 2004/08/15 :  18:16:35  Show Profile
Niklasmagnus: Hade jag varit du med din budget hade jag slagit till på en original A.8 från COEM.Utan tvekan. Kostar 320$ hos COEM+frakt,tull och moms.

Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2004/08/15 :  22:42:31  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
Lite snabbt från mig bara....det är inge problem med Coem, när norman o jag till slut kom överens vad jag skulle ha ;) så kom spelaren på 5 dar hem i brevlådan....nåja på trappen då....och jag kan verkligen rekommendera Original A8s, jag är helnöjd med den, om du vill spara lite mer pengar kan ju A6s vara ett alternativ, (kostar bara runt 220 US$) tror att den enda skillnanden mellan de två är att A6:an INTE kodar av HDCD plattor...den har dock den "tunga" metall fjärren

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000