HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Användbara delar från printer ???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/08/12 :  10:49:55  Show Profile Send mace a Private Message
Vår inte så gamla (4år) Hewlett Packard OfficeJet 725 har börjat visa felmeddelandet *Replace scanner Cover* Ett vanligt fel på hårdvaran tydligen (så vanligt att de får pengarna tillbaka i en del stater i USA, men inte här)

Det är modellen med scanner,printer,copier & fax.

Jag undrar då om någon här vet om det finns något som kan vara bra att spara av *innkråmet* innan jag åker till HP's huvudkontor och eldar upp den i foajén

(Jo! jag kan ju skruva upp först o kolla själv, men jag vet ju inte riktigt VAD som är användbart)

OT kan tyckas, men inte om delar kan användas till HiFi

Sol !!!! Idag Igen !!!!
M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!

Oblivion
Member

458 Posts

Posted - 2004/08/12 :  12:08:01  Show Profile Send Oblivion a Private Message
Hej

är det inte bara så att du kan byta den delen som är trasig?

Borde la vara någon microbrytare som känner av om skalet är på?

I used to play with mercury and when I broke a tube, I always tasted the cathode and the getter because they tasted weird...
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/08/12 :  12:53:43  Show Profile Send mace a Private Message
quote:
Hej Magnus

Tack för ditt brev.


Detta är inte bra om felet kvarstår. Då är det med största sannolikhet ett hårdvarufel i din OJ 710.

Är det detta dokument du har gått igenom? Stämmer det, så är jag rädd för att felet inte går att åtgärda.




Kanske prova o lägga in den i frysen o göra en liten "deep cryogenic treatment"

Tjillvipp,
M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!

Edited by - mace on 2004/08/12 12:54:27
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2004/08/12 :  13:31:33  Show Profile Send hal a Private Message
Föreslår att du plockar isär din Scanner i alla sina beståndsdelar.
Tar reda på HP:s chefs hemadress och skickar alla delarna (en om dan) i små paket till honom. Givetvis då mottagaren betalar. Bäst om han får kvittera ut var och en av de tusentals delarna som kommer. Bifoga en lapp i varje litet paket med texten: "Min nästan nya Scanner har lagt av kan Ni kolla var felet är ?"
Om vi slutar acceptera att grejerna går sönder efter några år så kanske vi får bättre kvalitet på prylarna.
Men jag är inte så förhoppningsfull tyvärr. Det räcker att se vilken skit konsumenterna med glädje köper på lågprisvaruhusen.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2004/08/12 :  14:02:26  Show Profile Send UrSv a Private Message
Stegmotorerna går att använda till att reglera potentiometrar med medelst fjärrstyrning. Ofta med scannermodeller finns dessutom drev och remmar. Frammatningshjulen kan byggas om till apparatfötter med fint grått gummi som dämpar bra. Nätdelen om lös är ofta switchad och ger bra spänningar för typ fjärrkontroller och digitalelektronik.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000