HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 förslag på förstärkare till B&W DM602 S2
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Badboy Rune
Starting Member

8 Posts

Posted - 2002/09/28 :  16:30:01  Show Profile Send Badboy Rune a Private Message
Jag har ett par B&W DM602 S2 står hemma och mig och skräpar som jag köpte för ett lite tag sen. Men jag har ingen förstärkare till dom. Och jag har inte så mycket pengar. Så har ni några bra tips på billiga begangnade förstärkare? Jag vet inte riktigt hur kraftig jag behöver. Man brukar ju kunna se en hel del NAD förstärkare på begangnat marknaden, men duger tex en NAD c320 till mina högtalare? Lämna gärna lite förslag på förstärkare ni rekomenderar. Vore väldigt bra om jag kunde få tag på nått för ca 2000-2500kr, men gärna billigare.

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2002/09/28 :  19:09:18  Show Profile Send marbrink a Private Message
Jag tycker nog Harman Kardon HK650 om du ska köpa beggat. Mycket stärkare för stålarna=).. Borde du kunna få för 2500 nånstans..
Go to Top of Page

RODA
Member

411 Posts

Posted - 2002/09/29 :  00:30:28  Show Profile Send RODA a Private Message
quote:
Originally posted by Badboy Rune

Jag har ett par B&W DM602 S2 står hemma och mig och skräpar som jag köpte för ett lite tag sen. Men jag har ingen förstärkare till dom. Och jag har inte så mycket pengar. Så har ni några bra tips på billiga begangnade förstärkare? Jag vet inte riktigt hur kraftig jag behöver. Man brukar ju kunna se en hel del NAD förstärkare på begangnat marknaden, men duger tex en NAD c320 till mina högtalare? Lämna gärna lite förslag på förstärkare ni rekomenderar. Vore väldigt bra om jag kunde få tag på nått för ca 2000-2500kr, men gärna billigare.



Hei

Jeg hørte engang DM602s2 sammen med Marantz PM6010, og det låt veldig bra (til prisen).
Det virket som om Marantz'ens varme lyd minsket høyttalernes tendens til skarp diskant.

Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2002/09/29 :  09:03:49  Show Profile Send Terminator a Private Message
Jag drev mina 602S2 med en Arcam Alpha +6 och det lät kanon. Arcam och B&W verkar passa som hand i handsken.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000