HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Skivbörser på St. Eriksgatan (i Stockholm)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JesseX
Member

327 Posts

Posted - 2004/08/10 :  16:06:53  Show Profile Send JesseX a Private Message
finns det ett stort antal av. Vilka favoriter har ni?
Nämn gärna något om sortiment (musikstilar), inriktning (LP/CD)
och kanske prisnivå.

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/08/10 :  16:41:34  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Jag handlar faktiskt en del där och då på Record Hunters. Började eftersom man går förbi där på lunchen och några kollegor alltid handlar där. Sen med trevlig personal som till och från ger en del sköna musik tips så är det en klar rekommendation. Jag har handlar en del soul, jazz (både klassisk och modern), men även en del hiphop och lite rock. Finns även en vinylavdelning och diverse DVD-konserter om jag inte minns helt fel.
Lagom ruggigt ställe där guldklimparna finns en trappa ner.

Gå dit och kolla för det kostar ju inget =)

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

JesseX
Member

327 Posts

Posted - 2004/08/11 :  09:08:10  Show Profile Send JesseX a Private Message
Är det någon som har koll på vad skivbutiken mitt emot Recordhunter heter? Jag tänker alltså på den butik som ligger i källarvåningen men har ett skyltfönster mot gatan.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/08/11 :  09:37:18  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Kul!

Jag har tyvärr aldrig haft tid att strosa runt i Stockholm efter skivor så denna tråden kommer jag att följa...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2004/08/11 :  09:54:26  Show Profile Send svejk a Private Message
Några kvarter uppåt Odenplan ligger Stockholms Skivbörs och Cosmos Factory. Dom är välsorterade har oftast flång nya skivor. Tydligen säljer recencenter till dom.
Dessa två är mina favoriter i El Stockholmo.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/08/11 :  11:16:49  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
Alla dessa beg handlare ser jag som klara gulpärlor och oavsett butik så är det att recensenter säljer sina skivor. Inte bara att man hitta stämplade skivor men att det finns som beg innan eller direkt runt release också.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2004/08/11 :  14:07:23  Show Profile Send Gabe a Private Message
I det här sammanhanget måste jag pusha för Wasa Skivbörs på Hälsingegatan, 10 meter in från Odengatan mitt emot Vasaparken. Den här börsen är en av Stockholms första och något av en institution i sammanhanget. Sortimentet är minst lika bra som Stockholm Skivbörs, och prisnvån oftast några kronor lägre. Här hittar man mest aktuell och äldre rock, och en hel del udda och spännande "americana" som man importerar från USA. Testa!
hälsningar
Gabe
Go to Top of Page

shaft
Member

524 Posts

Posted - 2004/08/12 :  11:35:30  Show Profile Send shaft a Private Message
"Marquee" mitt på odengtan vid vasaparken (inte långt från Wasa som nämndes ovan)är bra. Lite dyrare, men bra sortiment på Soul, jazz och klassiskt. Även stor Midprice avdelning med bra nya skivor.
Bredvid ligger även "Runt Runt" som har trevlig personal samt mycket vinyl. Inte det billigaste och inte så mycket begagnat, men man hittar alltid något bra vax!
/Shaft
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/08/12 :  12:04:01  Show Profile Send Ayn a Private Message
Under bron (minns inte vad den heter, men öh, det finns väl bara en bro i närheten längs S:t Eriksgatan) ligger Diamond Records som är en riktig guldgruva om man är lite insnöad på AOR/västkust. Både vinyl och CD, med lite tyngdpunkt på vinyl. Rekommenderas!

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2004/08/12 :  12:40:24  Show Profile Send John a Private Message
Har bott ett stenkast från diamantbutiken, men aldrig vågat mig in Lite skum entré, om man säger... Blir man uppäten/utkastad om man klättrar upp?

/undrar en john som smyger förbi ibland

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2004/08/12 :  13:25:20  Show Profile Send ryst a Private Message
I min fattiga studenperiod köpte jag massor med plattor från Diamond Records ,helt ok butik.
Någon som har koll på om "The Beat Goes On" finns kvar?, låg vid brofästet intill trappan ner till Diamond Records.
I den butiken gjorde man en del fynd.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D

Edited by - ryst on 2004/08/12 13:26:10
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000