HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Högtalare i taket?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Unkan
Member

119 Posts

Posted - 2004/08/10 :  14:47:44  Show Profile  Visit Unkan's Homepage Send Unkan a Private Message
Detta gäller iofs inte direkt hifi men åtminstonde flerkanal
Tänkte sätta upp ett litet surroundsystem från Logitech vid datorn. Det ska alltså uteslutande användas till spel. Eftersom datorn står vid rummets långsida så blir det opraktiskt att sätta bakre högtalarna på väggen. Därför funderar jag på att sätta dem i taket, strax bakom sittplatsen, riktade rakt nedåt. Har någon nån erfarenhet av detta och kanske tips på placering? Kan det t.ex vara aktuelt att rikta hötalarna bort från sittplatsen för att placeringen ska märkas mindre?

//Mvh. Daniel

Unkan
Member

119 Posts

Posted - 2004/08/10 :  21:17:55  Show Profile  Visit Unkan's Homepage Send Unkan a Private Message
Årets mest ointressanta fråga?

//Mvh. Daniel
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/08/10 :  21:42:30  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
Jag är då ingen x-pert men jag tror med informtionen jag fått den här veckan att taket inte alls är en dålig ide =)
Fast det beror lite på hur högt du har i takhöjd och sånt??

Vad står det i manualen =)

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

Unkan
Member

119 Posts

Posted - 2004/08/10 :  22:12:42  Show Profile  Visit Unkan's Homepage Send Unkan a Private Message
Där står att frontarna ska vara fram och de bakre bak. Centern ska visst vara i mitten
Men det låter ju hoppfullt som du skriver.
Nu är vi då igång och borrar för fullt. Blir det allt för illa är det väl bara att spackla igen...

//Mvh. Daniel
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/08/10 :  22:25:19  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
Jag tror att det kommer fungera bra, bara dom inte kommer allt för högt upp =)


Borrar du nu? hoppas att du har försående grannar =)

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2004/08/10 :  22:50:33  Show Profile Send Pjotre a Private Message
quote:
Därför funderar jag på att sätta dem i taket, strax bakom sittplatsen, riktade rakt nedåt. Har någon nån erfarenhet av detta och kanske tips på placering? Kan det t.ex vara aktuelt att rikta hötalarna bort från sittplatsen för att placeringen ska märkas mindre?


Flerkanalsljud för spel.... Tja, jag tror inte du får såååå många svar här... Prova att borra upp dem i taket och lyssna är nog mitt svar...
Go to Top of Page

Unkan
Member

119 Posts

Posted - 2004/08/11 :  00:30:48  Show Profile  Visit Unkan's Homepage Send Unkan a Private Message
Hehe, näe visst. Vet bara inte så mycket om surround överhuvudtaget så jag var mest intresserad av att veta om det var helt meningslöst att ens prova. Nu är de då uppe, det verkar funka helt ok. Tackar för synpunkterna.

//Mvh. Daniel
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000