HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Info om Thule
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2004/08/07 :  01:33:18  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Då jag funderar på att byta ut min gamla trotjänare till förstärkare. (har haft den i nästan 10 år) efter mycket om och men, så har jag hittat 2 kandidater, nämligen:

Denon PMA-1055
Thule spirit IA100

Denon har jag lite erfarenhet av sedan innan, då de gör bra och prisvärda produkter.
Thule, däremot har jag nada erfarenhet av. Så nu skulle jag vilja veta lite mer om detta märke, och helst från er som har erfarenhet av dem. Ljudkaraktär, pris/prestanda osv.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

fatpipe
Member

264 Posts

Posted - 2004/08/07 :  09:57:35  Show Profile  Visit fatpipe's Homepage Send fatpipe a Private Message
I mitt tycker så skulle jag ha valt Thulen alla dagar. Den spelar med mer pondus, värme och en helt annan känsla än vad asiaten gör. Denonen är lite ljus och när och fjärran. Den spelar lite platt och kommer inte närheten av Thulen. Men som sagt det har och göra med matchning av högtalare också. Skulle kunna tänka mig att Thule kombinerat med väldigt varma högtalare skulle lätt bli allt för gosigt.

Kör själv Thule till B&W och det funkar riktigt bra.
Go to Top of Page

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2004/08/07 :  10:45:17  Show Profile Send Machine a Private Message
Jag sitter just nu med en Spirit IA100 och är helnöjd! Jag har tidigare haft Denon, dock inte den du tittar på, och Thulen hade varit självklar att ta hem och testa iallafall! Thulen har en helt annan kvalitetskänsla och en pondus i ljudet som är svåröverträffad i denna prisklass! Baskontrollen och mellanregistret är dess starkaste kort enligt mig!
Men som sagt, testa själv!

"Skit in - Skit ut"
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2004/08/07 :  10:50:45  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Det ligger något i det du säger om Denon, sist jag lyssnade på en av deras förstärkare, så var det ungefär som den gjorde sitt jobb men inget mer.
Så rent teoretiskt, så skulle den kunna passa med ett par Audio Pro högtalare? Då de drar åt det lite ljusare hållet, och om jag inte tolkat dig fel nu (ber om ursäkt isof) så drar Thulen åt det mörkare hållet.


Vill ha lite mer kött på benen, innan jag tar mig till närmsta återförsäljare för provlyssning. då den ligger en bit härifrån (Umeå)
Och det tar ett tag att ta sig dit utan körkort

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2004/08/07 :  11:13:47  Show Profile Send matson a Private Message
Thule Spirit IA100 hade jag för några år sen....3 eller 4 kanske.....den förstärkaren är den sämsta jag har hört alla kategorier(japp, köpte ohört). Den lyckas "döda" musiken på ett mycket märkligt sätt.

Denon modellen har jag inte hört.

Mvh
Go to Top of Page

Sebbe
Starting Member

32 Posts

Posted - 2004/08/08 :  05:03:29  Show Profile Send Sebbe a Private Message
Tjo!

Till Audiopro högtalare tror jag att thulen skulle passa bättre än denonen. Personligen tycker jag att Thule förstärkarna är riktigt bra och prisvärda. Dom drar som tidigare nämts lite åt det "mörkare" hållet, dock väldigt detaljerade och tydliga...

Det matson nämner känner jag inte alls igen, men alla har ju sin egen smak och det respekterar jag. Kanske är det så att dagens Thule förstärkare skiljer sig en hel del från den du testade?

/mvh Sebastian
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000