Author |
Topic |
mje1
Member
500 Posts |
Posted - 2004/08/10 : 11:58:02
|
instämmer med Per100. |
Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt... |
|
|
molsson
Member
1646 Posts |
Posted - 2004/08/10 : 12:00:54
|
Det finns en v6i i götet vet jag. |
No hay banda!! |
|
|
Mad
Member
126 Posts |
Posted - 2004/08/10 : 13:08:49
|
Det ska finnas åtminstone en v8i i närheten också, vet inte om ägaren finns här dock. |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2004/08/10 : 13:15:09
|
mje1! quote: Du kanske rent av äger eller driver någon svensk sillstryparhifibutik här i Sverige,en sån där mysig liten butik där man kan gå ner o kramas o prata lite engelska mid-fi produkter Kanske tom köpa någon svindyr kabelstump,vad vet jag
Vad är det för fel på engelsk mid-fi produkter nu, finns bra och prisvärda sådana också. Detta inlägg var inte speciellt konstruktivt i mina ögon. Vi har en hata kablar maffia, och nu har detta forum visst fått en hata Väst-Hifi också.
Ps. Kan tillägga att jag personligen har tagit upp priser på en del Hifi förut i vårt avlånga land, och att en del märken är hutlöst dyra här hemma, så jag tycker inte att allt är okej angående de Svenska priserna på Hifi.
Mvh Per |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/08/10 : 13:38:32
|
Nu lägger vi handbromsen här.
Tråden handlar om Korsun v8i"
INga påhopp och annat trams som.. "Du kanske rent av äger eller driver någon svensk sillstryparhifibutik här i Sverige,en sån där mysig liten butik där man kan gå ner o kramas o prata lite engelska mid-fi produkter Kanske tom köpa någon svindyr kabelstump,vad vet jag"
Eller nåt om Kinesisk doping i OS.
Ta er upp ur sandlådan och ge oss nån information om denna pjäs.
/Zalve
|
|
|
mje1
Member
500 Posts |
Posted - 2004/08/10 : 13:59:15
|
FBK: Det är såvitt jag vet inget fel på engelska mid-fi produkter. är själv lite anhängare till MF:s grejor. Det var med avsikt överdrivet svar på blue:s inlägg. Lugn o fin.
Zalve:Ledsen för sarkasmen och ironin. Jag glömde bort vilket forum jag var på...
Edit: Om nån är nyfiken på hur V8:an låter så är det JAG... Edit2:Har även rensat bort lite i några inlägg
|
Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt... |
Edited by - mje1 on 2004/08/10 22:47:59 |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2004/08/10 : 14:37:52
|
Okej mje1 Har du någon erfarenhet angående MF CD-spelare, så får du gärna dela med dig av den via PM, är lite nyfiken på detta märke. Mvh Per |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
nurfen
Member
484 Posts |
Posted - 2004/08/10 : 16:58:17
|
FBK, här finns ingen som hatar "väst-hifi".. |
Sweetspot är överskattat! |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2004/08/10 : 18:19:45
|
nurfen! Det är lugnt, jag tydde mje1 inlägg lite fel. |
|
|
molsson
Member
1646 Posts |
Posted - 2004/08/10 : 18:34:20
|
Ok,
Med risk för att inte tycka som alla andra, så kommer mina intryck av v8i här:
Har spelat med v8i i några veckor nu, och den har mjuknat lite sedan den var ny. Orsakerna till att jag köpte denna pjäs var flera. 1. Mycket goda recensioner under red rose-namnet. 2. Enligt coem, ett ganska kallt ljud (märk dock att kineserna gillar rör) 3. Mycket kraft. Ljudet kan enklast beskrivas som svalt, slankt och avslappnat. En gnutta värme har faktiskt krupit fram med tiden, men den är långt ifrån så varm och gosig som vissa svenska förstärkare. Istället liknar ljudet krell väldigt mycket, och detta passar mig perfekt.
Diskanten är mycket detaljerad, utan att bli överanalytisk. Mellanregistret är silkesmjukt, och röster blir mycket tydliga. Basen är dock denna förstärkares trumfkort. Snabb, tight och mycket djup. Få förstärkare har denna baskapacitet, åtminstånde upp till 25000 kr. Sammantaget blir detta ett magnifikt kap för pengarna, även om man skulle ha betalat det tredubbla för den.
För närvarande driver den ett par KlonAc genom xindak fs-2 högtalarkablar, med signal från cambridge dvd300 och MIT T2 signalsnokar.
Ni som bor i sthlm är välkommna hem på en provlyssning.
/Marcus
edit: En stanatisk massa stvfel |
No hay banda!! |
Edited by - molsson on 2004/08/10 22:42:41 |
|
|
LarsTokyo
100.000-klubben
776 Posts |
Posted - 2004/08/10 : 23:55:43
|
mje1; Det är första gången jag hört att ShengYa är orginalet. Jag har läst överallt att det är kopior av Vincent. Men nu har jag lärt mig något nytt. |
Nu i North Carolina, USA. |
|
|
Topic |
|