HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Hur många HFLS-1 ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/08/07 :  11:42:51  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Du och Swede var väl bland de första att bygga va... typ innan Nr 5

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/08/07 :  12:17:12  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Jag skulle tro att jag var en bra bit tidigare än 33 (inledde bygget Maj -03, stod klara månads/årskifte 03/04), men om vi ska utreda i vilken ordning man ska ha skulle man inleda ett omöjligt arbete. Det går inte att säga i vilken ordning de byggts då säkert en del byggt i smyg osv. Så det vore att bara lotta ut nummren i så fall jag accepterar vilket nummer jag än får

Jag har redan en personlig bricka (terminalplatta) på mina med byggare osv. Inget serienummer dock så visst skulle det kunna vara av intresse.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/08/07 12:20:20
Go to Top of Page

Wacko
Member

210 Posts

Posted - 2004/08/07 :  13:42:58  Show Profile Send Wacko a Private Message
Mina blev färdiga i Oktober eller November.
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2004/08/07 :  14:01:42  Show Profile Send hal a Private Message
Tycker det är ett mkt god ide´av pix.
Däremot är det en nästintill omöjlig uppgift att korrekt lägga in serienummer i rätt datumföljd. Jag är ju också tveksam till om 2-3 på listan har börjat att bygga.

Enklaste sättet att få till serienummer på ett någorlunda rättvist sätt är att numrera dom i följd efter att dom har blivit publicerade på "Min HFLS1á". Dels vet vi med säkerhet att dom blivit byggda dels så får man utföra en prestation (text eller text+bild) för att få sitt serienummer. Det är nog enda vettiga vägen att gå.
När kanske 50 st blivit publicerade kan någon vänlig forummedlem ta reda på priser för ett ev. samköp av snygga skyltar.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/08/07 :  14:38:47  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Hal,,, Ser ut som vi skall samordna något här. Pm kommer

Vet att Pac's första exemplar finns/fanns utanför Karlskrona.
Så vi får kolla hur vi skall göra med s/n, men det är klart att vi skall ha det.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/08/07 :  15:24:59  Show Profile Send Haakan a Private Message
om jag inte missminner mig har dazzin jobbat på nån sorts skyltfirma, vet dock inte om dom gör så små skyltar

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/08/07 :  15:27:16  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Som sagt,,, vi kollar upp detta ;)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

rosbacke
Member

301 Posts

Posted - 2004/08/07 :  16:58:28  Show Profile  Visit rosbacke's Homepage Send rosbacke a Private Message
Hmm. Trevlig idé. Gärna utformad så att den lite snyggt och diskret kan sättas fast på framsidan under baselementet. Det utrymmet är som gjort för att utsmyckas.

--- Mikael R

Hellre ett välljudande skatbo än en förgylld tegelsten.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/08/07 :  17:10:39  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Går att kolla på den storleken, men baksidan känns nog bäst va ?! Lite diskret och bra... Eller ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/08/07 :  17:19:03  Show Profile Send Haakan a Private Message
nää :) jag håller med rosbacke! vore grymt med en liten logga framme så ser den juh riktigt köpt ut ;)

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/08/07 :  17:21:18  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Man kanske får bestämma själv var man vil ha plattan Men kan tänka på det då den designas så den kan placeras fram el. bak valfritt.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/08/07 :  17:30:37  Show Profile Send Haakan a Private Message
hehe jo det e ju en ide fast då kanske den blir lite liten om den sätts på baksidan alt för stor på framsidan, 2 olika storlekar kanske?

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4164 Posts

Posted - 2004/08/07 :  18:22:24  Show Profile Send pix a Private Message
Ett utnikt serienummer på de egna HFLS-1 orna gör kanske att intresset att lägga upp en beskrivning på forummet ökar (vilket vore jätte kul !).
Jag föreslår att vi kör nummren utefter de läggs upp på forumet.
Förutom konstruktörernas som dragit igång hela den här cirkusen som naturligtvis skall ha de första nummren !
När vi får ett unikt nummer på varje HFLS-1 a och samtidigt en teknisk beskriving på forummet kan nya medlemmars intesse öka i och med att det börjar dra igång allt fler HFLS-1 meetings
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/08/08 :  00:37:12  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Vem vet... Det kanske går att få sin skylt på träffen i Oktober...

Jag skall kolla upp lite saker om skylt och storlek på denna, så man kan montera den där man vill ha den. Ävev lite andra saker till detta.

Återkommer när jag har mer kött på benen.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2004/08/08 :  02:06:00  Show Profile Send hal a Private Message
Det låter bra zalve.
Har fört upp wacko på listan.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

uffe2
Member

158 Posts

Posted - 2004/08/08 :  21:42:31  Show Profile Send uffe2 a Private Message
Trevlig idé det här med skyltar med serienummer. Jag kan iof redan nu förutspå det kaos det kommer bli när låga nummer ska delas ut, man ser det redan här i denna tråd. Men om alla tar det lugnt och inser att om 10 års tid kommer inte "lågt hfls-1-serienummer" vara det största man åstadkommit i livet så blir nog allt bra Personligen är jag rätt nöjd med mitt runt femtiosnåret

Personligen vet jag inte riktigt var jag ska sätta min skylt. I brist på pengar så blir nog min ytbehandling sånt där rosa fluffigt tyg man kan köpa billigt. Guldskylt känns ju lite overkill i sammanhanget.
Go to Top of Page

torbeno
Starting Member

25 Posts

Posted - 2004/08/09 :  10:52:06  Show Profile Send torbeno a Private Message
Mina är nästan klara, faneringen gick inte som jag tänkte men annars är de klara.
Det vore kul om det blev nåt med serienummer tycker jag.

newbie
Go to Top of Page

patst577
Member

409 Posts

Posted - 2004/08/09 :  11:17:51  Show Profile Send patst577 a Private Message
Mina är snart klara med, bara laga lite i fanéret och lacka och montera... skylt låter mycket intressant!

/Patrik
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2004/08/21 :  10:26:07  Show Profile Send hal a Private Message
Har fört in krorre på listan.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

patst577
Member

409 Posts

Posted - 2004/08/23 :  15:12:14  Show Profile Send patst577 a Private Message
Är numera klar och mycket nöjd

/Patrik
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/08/23 :  18:30:29  Show Profile Send Haakan a Private Message
zalve hur går det med skylt-undersökningen?

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2004/08/27 :  08:23:43  Show Profile Send hal a Private Message
trango införd på listan Intressant med faneringen där, ser inga bilder ännu.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

primere
Member

447 Posts

Posted - 2004/08/27 :  10:28:07  Show Profile Send primere a Private Message
Öhhhm jag kan fixa laserstansning till en billigpeng! och det blir superbra! Vilket matrial är det tänkt på skyltarna`? Jobbar på ett företag som äger metalvaruhuset och kan få kapat till skyltarna med till en billig peng! bara så ni vet
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2004/08/27 :  10:42:54  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Köpte inte Sladd ett par av pac?? borde han inte upp på listan då?

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

torbeno
Starting Member

25 Posts

Posted - 2004/08/27 :  11:41:22  Show Profile Send torbeno a Private Message
Laserstansad mässingsskylt skulle vara trevligt med vad det än blir för skylt så kommer jag beställa en.
Min fanering är fortfarande ej klar men trangos beskrivning skall nog hjälpa en del.

newbie
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000