Author |
Topic |
|
Joacim
Member
337 Posts |
Posted - 2004/08/05 : 18:35:46
|
Någon som vet var man (i Sverige) kan få tag på CD-skivor från Mobile Fidelity Sound Lab? |
Boulder, Ayre, Avalon, Cardas and NCA forever!? |
|
Jorma
Member
3316 Posts |
|
Joacim
Member
337 Posts |
Posted - 2004/08/06 : 01:20:30
|
Tackar för infon! Jag har varit in på den sidan och tittat, och funderat över ev. beställning. Min tanke gällande Sverige var mer att man då kan lyssna samt "klämma och känna" innan ev. köp Jag har ett par gamla inspelningar från dem (inköpta för runt 15 år sedan när jag var mycket för hifi) bla har jag PF The Wall som är en riktig höjdare jämfört med originalet! |
|
|
filkingian
Member
716 Posts |
Posted - 2004/08/08 : 23:07:48
|
snacka om sjuka priser...$175 för The Who - Tommy! |
This space intentionally left blank.™ |
|
|
Leif Eriksson
Member
700 Posts |
Posted - 2004/08/10 : 14:28:42
|
Om du är ute efter det som kom ut innan konkursen 1999 så är nog Ebay den bärta källan, men det är inte billigt Jag har själv ett drygt 100 CD och vinyl och har handlat en stor del både på Ebay och från butiker i USA innan konkursen. Nyutgåvor sedan omstarten för ett drygt år sedan kan du köpa hos Music Direct som Jorma föreslog eller hos t.ex. Red Trumpet. |
"the bitterness of low quality, remains long after, the sweetness, of low price" //Leif |
|
|
Joacim
Member
337 Posts |
Posted - 2004/08/11 : 00:46:53
|
Leif: Tackar för tipsen. Du har alltså runt 100 MFSL? Någon/några av dessa på CD som Du starkt rekommnederar, rent hifi-mässigt? |
|
|
Leif Eriksson
Member
700 Posts |
Posted - 2004/08/11 : 01:42:29
|
För att nämna några....:
Who - Who´s Next Pink floyd - The Wall Pink Floyd - Dark Side of the Moon Moody Blues - Seventh Sojourn The Band - Music Frim Big Pink Little Feat - Waiting for Columbus (Vinyl) Eric Clapton - Slowhand (vinyl) Eric Clapton - 461 Ocean Boulevard Cream - Disraeli Gears Blind Fatih - Blind Faith Muddy Waters - Folk Singer Rod Stewart - Every picture tells a story Supertramp - Breakfast in America Robbie Robertson Stevie Wonder - Innervisioos Derek and the Dominoes - Layla John Lennon Plastic Ono Band (SACD) Alison Krauss & Union Station (Vinyl 2lp) De båda sista är Nyutgåvor efter kk, dvs. förhållandevis billiga.
Mycke Clapton blev det, men är det en favorit så....
|
"the bitterness of low quality, remains long after, the sweetness, of low price" //Leif |
|
|
Joacim
Member
337 Posts |
Posted - 2004/08/11 : 21:40:18
|
Leif: Fin samling.... och tack för tipsen. Pink Floyd The Wall, som jag har, tycker jag själv är otroligt bra inspelad. Går knappt att jämföra med originalet, med ett helt annat djup, dynamik, perspektiv etc. Är de andra som Du rekommenderat i klass så högt (eller kanske högre)? Har Du jämfört John Lennon (SACD) mellan vanlig CD-spelare samt SACD-spelare spelat i vanlig tvåkanal? John Lennon går ju att köpa till ett riktigt bra pris, runt 25$?! Jag har även haft tankar runt John Lennon Imagine...
När Du beställt från USA, har det varit några problem (osäkerhet) och har det tagit lång tid? |
|
|
Leif Eriksson
Member
700 Posts |
Posted - 2004/08/12 : 11:23:02
|
Nja, dom är väl med även för att det är bra musik, men t.ex Who´s Next och Muddy Waters "Folk Singer" är riktigt bra HIFI mässigt. Det jag har jämfört är den Nyutgivna Imagina som jag har både på SACD och Vinyl och SACD låter bättre än CD lagret men mot Vinyl har jag svår att avgöra vad som är bäst, behöver lyssna lite till. Allison Krauss har jag bara hört på Vinyl, men det är mycket bra både Musikaliskt och HiFi. Jag lyssnar enbart i 2-kanal. Leveranstiden från USA brukar vara Max 2 veckor om det finns i lager, rekordet är Music Direct i Chicago, beställning Måndag Morgon i brevlådan på Onsdag!!, Men det har bara hänt en gång. |
Edited by - Leif Eriksson on 2004/08/12 11:26:47 |
|
|
Joacim
Member
337 Posts |
Posted - 2004/08/12 : 11:38:02
|
Jag får väl fundera vidare runt beställning från USA...?! |
|
|
filkingian
Member
716 Posts |
Posted - 2004/08/12 : 11:55:34
|
Jag har köpt ett hundratal skivor ifrån Usa. Som bäst tog det dagar och som mest 84. På Ebay finns en massa kul och det fnns många seriösa försäljare! |
This space intentionally left blank.™ |
|
|
redestad
Member
264 Posts |
|
pick-me-up
Member
1382 Posts |
Posted - 2004/08/17 : 19:08:46
|
Prova Acoustic Sounds. Mig veterligen världens största skivaffär för audiofilinspelningar. Har beställt bara en gång därifrån, men kände genast att den här firman kan man lita på! Snabb service, mycket trevlig personal som alltid svarar på mail. Dessutom kan man beställa katalog gratis innan man vill handla. De säljer alla vanligaste format. FÖr ett tag sen hade de en specialerbjudande för DAD-skivor för mycket bra pris.
http://store.acousticsounds.com/ |
|
|
Joacim
Member
337 Posts |
Posted - 2004/08/22 : 18:48:20
|
pick-me-up: Tackar för tipset! Trevlig sida, med en hel del smått och gott. Här kommer jag nog att kika runt en del framöver.
Leif Eriksson: Nu har jag beställt från MusicDirect (för någon vecka sedan). De var väldigt bra med uppföljning på mail och möjlighet till att ställa frågor med snabbt gensvar. Nu väntar man bara på det goda... |
|
|
Joacim
Member
337 Posts |
Posted - 2004/08/26 : 23:01:20
|
Leif E..: Nu har plattorna kommit! Det gick förvånansvärt snabbt, och de var inpackade snyggt och prydligt. Det kommer bli mer beställningar...! |
|
|
shaft
Member
524 Posts |
Posted - 2004/08/27 : 11:15:12
|
Hej! Sat och lyssnade igenom MFSL Gold Utgåva av Oxygene (Jean Michel Jarre). Underbar elektronisk musikklassiker från 1976. Ljudet lät skrämmande bra med riktigt djup och fin bas och ett klart och mjukt ljud. Ståpäls var bara förnamnet och jag vart nästan chockad över vad fint remastrat det var! /Shaft PS Den kan vara svår att få tag på ;-( |
|
|
Joacim
Member
337 Posts |
Posted - 2004/08/27 : 23:23:45
|
shaft: Jag har sett den på vissa sidor, och den är ganska dyr. Men, det är ju en riktig klassiker. |
|
|
shaft
Member
524 Posts |
Posted - 2004/08/28 : 19:30:12
|
Joacim, jag hade tur. $8.99 på amazon begagnad ;-) Måste varit fel prissatt? /Shaft |
|
|
Joacim
Member
337 Posts |
Posted - 2004/08/30 : 01:40:12
|
shaft: Mycket bra pris! Kan vara värt att kolla igenom på Amazon?! |
|
|
shaft
Member
524 Posts |
Posted - 2004/08/30 : 13:43:38
|
joacim: Finns mycket bra på Amazon begagnat. Såg att den fortfarande gick att beställa för $8.99 på amazon.com Kanske fanns det fler ändå. Tips! Ibland är dock säljarna dåliga på att uppdatera. /Shaft |
|
|
|
Topic |
|