HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 B&W CDM7NT Någon som vet nå`t om dessa ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/08/05 :  17:09:27  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Finns till salu för 7 lök !
Är dom värda det ?
Var finner man bilder på dom ?
Är intresserad av dessa ht.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

luften
Member

723 Posts

Posted - 2004/08/05 :  17:23:33  Show Profile Send luften a Private Message
http://www.bwspeakers.com/index.cfm/fuseaction/products.models/Label/Model%20CDM%207NT

//air
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/08/05 :  19:38:25  Show Profile Send Bubben a Private Message
Kostade 20 000 innan 700-serien introducerades för knapt ett år sedan. Mycket bra högtalare, var nära att jag köpte ett par själv men det blev ett steg upp istället.

Tycker 7000 är skamligt billigt. Är de i fint skick kanske man skulle slå till och ha dem som piedestal...?

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

Niclas
Member

587 Posts

Posted - 2004/08/05 :  19:47:46  Show Profile Send Niclas a Private Message
Om inte jag missminner mig kostade CDM7NT som mest 17000:- nya & jag håller med Bubben att dom är väl värda dom begärda pengarna, förutsatt att skicket är ok samt att det är NT-modellen & inte föregångaren.
Jag hade dom i ca ett år, drivna med S.A.T elektronik i ett rum på nästan 35 m2.
Rekomenderas varmt.
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2004/08/05 :  21:18:54  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Jag har dem sedan 1½ år och trivs väldigt bra med dem. Enda aber är att man inte bör ha alltför kylig (eller diskantrik) kringutrustning men det är väl kanske något som många B&W "lider" lite av. När jag bytte till en Marantz-CD föll väldigt många bitar på plats kan jag säga. Både för att Marantz har lite värme men också för att den var så pass mycket bättre än min tidigare DVD-källa.

Högtalaren är avslöjande och inte direkt förlåtande. Jag tycker den passar till det mesta i musikväg men om du är basnarkoman kanske du bör komplettera med en subbas då den "bara" går ner till 40 Hz (men den går VERKLIGEN ner dit, inga siba-specar här inte! minus 6dB är vid 30Hz.) Eftersom jag har så litet rum (18kvm) så räcker det gott och väl för att kicka igång.

På Sarah McLachlans skiva "Surfacing", spår 2, låten "I love you" har en rejält djup syntbasslinga runt 40Hz som kommer fram tydligt och distinkt hemma hos mig.

Högtalaren behöver en strömstark förstärkare och gärna lite plats runt om kring så bjuder den på ett mycket bra perspektiv och stort djup, mycket bra mellanregister och tight bas finns också där också förutsatt att förstärkaren inte är klen. Själv sitter jag lite trångt men vill inte offra basen på stativarnas altare. Därför har jag placerat in lite akustikåtgärder för att öka "rummet" kring högtalarna. CDM7-NT är betydligt bättre än B&W CM4 men kostade iofs också en slant extra.

Jag tycker högtalaren presterar bäst på mjuka fötter på mitt trägolv.

CDM brukar/brukade genomgående få bra kritik av köpare och testare.

7000 är rejält billigt för dem. Om någon har en Nautilus-hem-bio så är ju dessa perfekta komplement till bakkanalerna.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125

Edited by - LeoArietis on 2004/08/05 21:22:55
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000