HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstärkartips ca.15000
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

nesnob
Member

59 Posts

Posted - 2004/08/03 :  12:34:49  Show Profile Send nesnob a Private Message
Vill ha lite förstärkartips med en prislapp på ca 15000.
Högtalarna som ska spelas blir antingen dynaudio audience 80 eller audiovector mi3 super men det är inget bestämt.
De jag har funderat lite på är:

Primare 30.1
Arcam A85 eller A90
Rotelkombination för och slutsteg 1070
beg Sat amplifix
beg Advantage s100

Jag vill ha en förstärkare som är okänslig för högtalarval och med bra kraftreserver.

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/08/03 :  13:00:00  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Du har väl sett på Hifimagasinet att det finns en billig Advantage S100 till salu..



God jakt.

//Jonas

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2004/08/03 :  13:04:47  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
quote:
Jag vill ha en förstärkare som är okänslig för högtalarval och med bra kraftreserver.


Jag tror inte du behöver oroa dig för det om du köper någon av de förstärkarna som du listat upp så länge du inte har krav på väldigt höga ljudtryck. Hur högt du kommer att kunna spela utan att det kommer klippa beror också väldigt mycket programmaterialet samt dina högtalarens känslighet.
Jag tycker Rotel verkar vara riktigt bra och själv trivs jag alldeles utmärkt med Amplifixen.
Go to Top of Page

SpLiX
Member

523 Posts

Posted - 2004/08/03 :  13:21:12  Show Profile Send SpLiX a Private Message
Finns (massor) av krell kav-300L på hifimagasinet för det priset. Då får du ju en komplett (integrerad) med bra pris, bra driv som även låter bra. Jag köpte min för 15k, skall mycke till innan jag byter upp mig.

Låter det?? BRA!

Edited by - SpLiX on 2004/08/03 13:22:50
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2004/08/03 :  13:43:11  Show Profile Send lasselite a Private Message
Rotelkombon är nog svårslaget ur pris/prestanda/kraft hänseende. Du kan nog driva det mesta med rotelsteget.

Sen har du tre aspekter till, 1:garanti vid nyköp 2: uppgraderingsmöjligheter, byt bara slutsteg, köp fler slutsteg, byt bara försteg 3: flest apparater när man dör vinner
Go to Top of Page

pewe
Member

335 Posts

Posted - 2004/08/03 :  14:35:55  Show Profile Send pewe a Private Message
Prova med Primare A30.1 hemma. Det låter jäkligt bra med de högtalarna speciellt om du kan utnyttja den balanserade utgången, ex.vis med Primares balanserade CD-spelare till. Svårt att sätta fingret på vad det är som är så rätt men ljudet saknar direkta svagheter och har mycket fin kontroll. Tryck, upplösning och dynamik är bara så rätt med Primaren. Jag skulle också testa med Thules största int. stärkare IA150B som jag lyssnade på Hifiklubben, dock med Dali hötalare för 70.000:-, det lät också mycket bra. Den stärkaren är jag åtminstone nyfiken på att testa med mina M3 Super. Den kostar 14.000:- och man kan köpa till ett extra slutsteg om man känner för det. Sen blev jag mycket imponenrad av Primarens byggkvalitet, härlig solid känsla i rattar och respektingivande tyngd....Som en stridsvagn egentligen.
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2004/08/04 :  09:09:56  Show Profile Send Poe a Private Message
Primare 30.1 och Thules IA150 är helt klart intressanta. Jag har själv lyssnat mycket på 30.1 och var nyligen och lyssnade på IA150. Två mycket bra förstärkare i denna prisklass.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2004/08/04 :  09:28:16  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Hittat en AR 60 Classic , men du kanske inte ska ha rör....

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000