HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 TV-bänk som både sväljer- och tål mycket
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2004/08/09 :  14:00:20  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
(BxHxD): 473 x 240 x 600 mm ?
Jag skulle rekomendera en större bredd än 473mm då många slutsteg tex kan vara bredare. Om inte annat så låt en eller två hyllor vara bredare. Djupet på 600mm verkar däremot rejält tilltaget, iofs är det standardbredd på köksbänsskivorna men nästan all utrustning klarar sig med 50-55 cm djup.

Du kanske också skulle fundera på att låta hyllplanen i mitten vara lösa så att man kan justera höjden eller sätta in 2 st i höjd om det är smala saker på ena sidan.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125

Edited by - LeoArietis on 2004/08/09 14:02:23
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2004/08/09 :  14:41:07  Show Profile Send C-Quence a Private Message
LeoArietis; tack för tipsen!

Bänken är, som sagt, ytterst preliminär och ändringar kommer att ske. Bl.a. kommer inte mittenskivan vara av modell "fast" utan kommer att ersättas med flyttbara hyllplan istället - hela bänken blir dessutom mer stabil med sådan konstruktion, tror jag.
Ang. bredden på hyllorna så kan jag förmodligen sträcka mig till 500 mm, men därefter blir inte inmöbleringen av denna eventuellt kommande bänk estetisk.
Ang. djupet så stämmer det att jag bara tog standardmåttet för bänkskivor och jag kommer eventuellt även lägga till kabelgömmor i bänken, och än så länge vet jag inte det slutgiltiga måttet. Men, jag kommer, som sagt, införa en del ändringar i bänken.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2004/08/09 :  21:20:20  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Jo, en sak slog mig. Du har skissat väldigt låga ben C-Quence. Vill bara tipsa om att det är väldigt praktiskt om benen är så pass höga att man kommer under med dammsugaren... Men det har du redan säkert tänkt på.

mvh/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2004/08/10 :  09:27:59  Show Profile Send C-Quence a Private Message
Jörgen_G; ja visst är det så att benen är på tok för låga på skissen. Dem kommer självklart att "konstrueras" i en mer städvänlig höjd - alternativt kommer hjul att ersätta benen, som jag har idag på TV-bänken Timrå från IKEA.
Go to Top of Page

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2004/08/10 :  21:42:16  Show Profile Send tommypeters a Private Message
Det finns Tomas Brolins dammsugarmunstycke i extrem lågprofil...

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000