HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tips på förförstärkare...0-6000kr + "Beggade"
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/08/01 :  17:01:39  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Jag lyfter denna tråd, nu tar jag även tips på vanliga dödliga förförstärkare. Men kravet på Balancerad ut och ingångar står kvar. Har kollat lite på beggade Classe, är det något att hänga i granen? Thule har jag kollat på, men de har fått blandad kritik... NN har ju ägt ett och var mindre nöjd... Fjärr är en fördel..

Hej

Någon som har tips på rörförförstärkare med fjärrkontroll? Har inte hittat så där jätte mycket på nätet, Finns en del i KINA men tror inte de har fjärr..Gärna balancerad konstruktion och med hyffsad fin utsida..

Mvh/M

Edited by - marcus_ec on 2004/08/13 10:54:47

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2004/08/01 :  17:26:59  Show Profile Send rowa a Private Message
Vincent/Shengya har väll en del?
Dom har väll en förförstärkare som säljs ihopp med blocken du har som har fjärr, men undra om den är rörbaserad...

MVH/ Niklas
ICQ: 21211745

Go to Top of Page

ypolt
Member

91 Posts

Posted - 2004/08/01 :  17:49:41  Show Profile Send ypolt a Private Message
http://www2.blocket.se/view/2985891.htm?l=0&c=1&city=0
Vettefan om den har fjärr, men bara utseendet gör ju att man kan bortse från det :D

Frågar man inget så får man ingenting veta.
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/08/01 :  20:00:32  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Jag har spanat in Vincent innan, men hört väldigt blandad kritik från dem, någon som har åsikter?
Go to Top of Page

mje1
Member

500 Posts

Posted - 2004/08/01 :  21:16:15  Show Profile
Ypolt: Den har fjärr men är ingen riktig rörkonstruktion,det är en rörhybrid...
Förövrigt har jag ägt ett Vincent SP-331 hybridslutsteg med en j**la skön klang,tröttnade dock på "rör"-ljudet och köpte mig ett SP-993. Det står kvar o jag är jäkligt nöjd,fast det är ju ett transistorsteg dock...

Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2004/08/02 :  13:43:46  Show Profile Send bjarne a Private Message
Äger sedan några dagar en Xindak XA3200S, inte balanserad men har fjärr. 4 linjeingångar, dubbla utgångar. Jag föredrar ett dylikt utseende (á la copland), men vissa vill ju att rören ska glittra i mörkret. Eftersom jag bytt flera grejer på en gång är det svårt att säga vad som låter hur utan att byta runt. Hur som helst, har du vägarna förbi gbg är du välkommen - medtag eget slutsteg eller signalkälla eller en kasse öl...
http://www.stereotimes.com/amp020504.shtm
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/08/02 :  16:08:00  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Den såg ju helt klart intressant ut (Xindak) skall kollas upp. Bor tyvärr i Skåne, det är en bit att ta med sig 60kg slutsteg i min lille bil :D
Go to Top of Page

foffe
Starting Member

1 Posts

Posted - 2004/08/02 :  23:19:27  Show Profile Send foffe a Private Message
Coem anbefalte classic 9.0 tube-preamp.

Jeg legger med teksten fra dem.
Classic 9.0 tube-preamp ($3XX) + 8.0B power amp ($2XX)


What a stupid pricing?? This component combo is even cheaper than the 6.6 integrated amps. Only the detached power supply box of the 9.0 can cost $3XX. People comment that only the 9.0 can cost for USD2000. The craftsmanship and QC is excellent. This is one of the few items that we always open the metal case for display. If you pick for higher resolution and better musical performance and you don’t mind spending money for an extra pair of interconnect. This is your choice.
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2004/08/03 :  12:59:45  Show Profile Send bjarne a Private Message
Ok, har inga planer på skåne den närmsta tiden...
Ett stabilt bygge som är snyggare i verkligheten än på bild. Tror att den är extremt lättsåld om du inte skulle vara nöjd. Kostar dig ca 3500 till 4000 att ta hem beroende på hur du gör det.
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2004/08/13 :  14:10:16  Show Profile Send Blue a Private Message
NAD Silver Line-försteget? Finns nog på utförsäljning hos nån Hifi Klubben-butik tror jag? Bortsett från behovet av balanserat (långa kablar till monosteg antar jag?) tycker jag också att Creeks lilla passiva försteg verkar kul - kompakt, läckert och mkt transparent (enl recensioner). Bör väl ligga kring 5.000.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/08/13 :  14:51:58  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Hej, jag har redan NAD S100. Men jag vill ha balancerad ingång så min Thule 150B CD får blomma ut..!
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2004/08/13 :  15:54:35  Show Profile Send Blue a Private Message
Ål rajt, då hade jag nog klippt till på en Thule där också minsann. Förmodligen trivs dom väl rätt bra tillsammans.

PS. Sedan kan vi ju (eller helst kan vi ju låta bli) ha en diskussionen om fördelarna kontra onödigheten i att köra balanserat kablage mellan CD och förstärkare...

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/08/13 :  16:49:15  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Jo Thule är ju klart prisvärt, men Niklas Nord på forumet har haft problem med sitt exemplar..

PS: Den diskutionen kan bli intressant! ;)
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2004/08/16 :  17:21:47  Show Profile Send hjort a Private Message
Xindak XA3200S har ett fantastiskt bra ljud.
Enligt Stereotimes rescensionen var basen inte den bästa, men han testade kanske inte MK2 som säljs nu.
Nätdelen har de inte sparat in några pengar på det hörs.
Kraften och baskontrollen är det som imponerar mest med ett sånt här billigt försteg. Att sen mellanregistret och diskanten är mjukt och trevligt är kanske inte så konstigt.

Det enda negativa är ljudbilden som är lite smal, men den kan nog bli bättre efter några 100 timmars inspelning.
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/08/19 :  09:33:02  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Vad tycker hifi vänner om försteget Classe CP-35?

Skall jobba ihop med Sheng-Ya 991Plus steg och Thule CD och Dali Grand.

Hur är det förretsen med utgångs/ingångsimpedans ??

Har dålig koll på det!

Edited by - marcus_ec on 2004/08/19 21:10:57
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2004/08/19 :  22:45:35  Show Profile Send Loopen a Private Message
Har haft en Thule IA60 och en IA60B SE tidigare. Jag var mycket nöjd med båda och det enda prblemet var en brummande nätdel som var lätt åtgärdat. Även en kompis har en IA60 och inte heller den visar några tecken på krångel.

IA60B är ju en balanserad förstärkare med fjärr och den passar ju perfekt till din CD150B.

Sen vill jag faktiskt slå ett slag för det norska kapet Electrocompaniet ECI-3 som spelar skjortan av IA60B men som kostar lite mer. Vågar till och med sträcka mig så lång att jag tycker den låter minst lika bra som en Krell KAV300I. Lite mindre effekt men bättre ljud. Kanske kan bli svårt att hitta för 5k men lägg till 2-3k och du kan kanske har tur. Den har balanserade in och utgångar pluss fjärr och ett grymt snyggt utseende.
Kolla in www.electrocompaniet.com

Lycka till.
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/08/20 :  08:44:23  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Men Loopen, detta är ju förstärkare du rekommenderar! Kan säga att förstärkare har jag så det räcker...
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2004/08/20 :  10:42:04  Show Profile Send Loopen a Private Message
oj jäklar va bortgjord man blir ......
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/08/20 :  10:53:55  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Hehe inga problem.

Ingen som har erfarenhet från Classe?
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/08/22 :  09:50:32  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Classe erfarenheter....?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000