HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dali Suite 1.5 eller Dali 5005
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rejman
Starting Member

46 Posts

Posted - 2002/09/27 :  13:43:53  Show Profile Send rejman a Private Message
Ska precis investera i en Nad C320 men vet inte vilka högtalare jag kant änka mig att köpa till.

Har provlysnat på ett par DAli suite 1.5 och ett par Dali 5005.

Personligen så tyckte jag kanske att Suiten var lite renare i ljudet och klarare men att basen kunde vara i klenaste laget. Däremot tyckte jag att 5005 var varmare i basen och gav mera men ibland så kanske det blev FÖR mycket bas och det gjorde så att basen dödade resten av ljudet.

Nån som har någon av dessa högtalare och kan dela med sig av sina erfarenheter angående ljud och hur de har utvecklat sig efter inspelnings tiden.

Mvh Mattias

Varför blir man aldrig nöjd för....?

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/09/27 :  13:51:41  Show Profile Send ekman a Private Message
jag har hört dom bägge och det är inte så mkt att diskutera suiten är den bättre högtalaren men kanske lite väl lite bas för dom flesta så det beror ju på vad du prioriterar och vilken musiksmak du har men jag hade inte funderat två ggr över det valet
Go to Top of Page

rejman
Starting Member

46 Posts

Posted - 2002/09/27 :  15:21:15  Show Profile Send rejman a Private Message
Tackar för det utlåtandet...


Tycker nog oxå att Suiten låter lite bättre men kanske lite klen i basen som ni precis sa. Men det kan man leva med då man kanske bara 1 dag i veckan spelar riktig BAS DUNKA DUNKA... Men de resterande dagarna vill sätta på nåting lite softare och verkligen lyssna på musik.

Mvh Mattias

Varför blir man aldrig nöjd för....?
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/09/27 :  20:43:47  Show Profile Send n/a a Private Message
Hmmm.. Lyssna på lite annat i samma prisklass.. Försök låna hem över en helg eller så. Tannoy, Jm-lab och Rega gör alla riktigt roliga högtalare i dom prisklasserna!

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2002/09/27 :  22:56:34  Show Profile Send AKA a Private Message
Man bangar ju inte en och annan bas!!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.49 sekunder. Snitz Forums 2000