HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 ICE Power
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gongken
Member

539 Posts

Posted - 2004/07/25 :  13:38:57  Show Profile Send gongken a Private Message
Hej!

Jag håller på att bygga ett slutsteg baserat på B&O:s 500W ICE Power moduler.
Jag blev på ett tidigt stadium varnad för att modulerna brinner upp om man kortsluter högtalarterminalerna. Jag har dessutom förstått att det går att bygga in en skyddskrets i ett switchat nätagg men eftersom jag inte är elektronikingejör direkt () tänkte jag inte ge mig på denna lösning.

Kan man skydda sig mot detta om man använder en traditionell nätdel med ringkärnetrafo? Man kan ju alltid vara försiktig men det skulle vara tryggt med nån liten skyddskrets eller nåt...

Andreas

En vit Volvo svänger in på Ringvägen.

gongken
Member

539 Posts

Posted - 2004/07/26 :  23:09:44  Show Profile Send gongken a Private Message
vet ingen...

En vit Volvo svänger in på Ringvägen.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/07/27 :  08:08:04  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Att bara bygga en traditionell nätdel hjälper dig nog inte i det fallet. Vet inte riktigt hur skyddskretsen ska se ut men den ska sitta på högtalarutgången
och slå över modulen i stand by-läge om det blir kortslutning. Såvitt jag vet har de Ice-moduler som har switchad nätdel detta skydd inbyggt från början.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000