HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 förstärkare+högtalare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

nesnob
Member

59 Posts

Posted - 2004/07/24 :  23:14:10  Show Profile Send nesnob a Private Message
Är nu tillbaka efter ännu mer lyssnande hos diverse butiker i södra sverige.
Det har väl böjat klarna lite i hifi-djungeln vad som är tänkbart att köpa, nytt eller beg.
Vad gäller förstärkare väljer jag i nuläget på följande:

SAT Amplifix
Primare I20 eller efterföljaren I21 eller vad den nu kommer att heta.
Arcam Diva A80
Vincent sv233

Vad gäller högtalare osv....

Dynaudio Audience 82
Audiovector Mi3 super

Är det någon som har erfarenheter av något av ovanstående får ni gärna komma med synpunkter eller kanske kompletera listan med något annat som man bör lyssna på.

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/07/25 :  01:24:28  Show Profile Send FBK a Private Message
Mycket intressanta alternativ du valt, Audivector Mi3Super låter riktigt bra. Mycket roliga att lyssna på, djup och snabb basåtergivning och luftiga i ljudet. Kräver inte lika effekt stark stärkare som Dynaudion gör. Men jag gillar även Dynaudio, men båda dessa alternativ har ganska olika karaktärer i ljudet. Detta påminer om mina lyssningsrundor när jag valde högtalare, mycket låter bra. Men vad låter bäst och vad passar ens behov bäst.
Vilka intrycka har du fått av dessa två högtalare, hur upplever du dem

Skulle jag para ihop högtalaralternativen med de stärkare som du valt så skulle de bli så här.
Dynaudio med Amplifix eller Vincent. Dynaudio måste ha kraft.
Audiovector med Primare eller Vincent. Min smak säger att Audivectorn behöver lite värme och fyllighet i de övre registren.
Vad tycker du!

Mvh Per

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

pewe
Member

335 Posts

Posted - 2004/07/26 :  00:01:43  Show Profile Send pewe a Private Message
Jepp, håller med. Audiovector o Primare funkar fin-fint ihop. Primare har den värmen som AV behöver, tycker jag. Om du kan prova Primares största int. stärkare A30.1 så gör det. Den låter mycket fint med Mi3 Super.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000