HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Köpa nytt el demo-ex?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

tek
Member

229 Posts

Posted - 2002/09/27 :  13:25:11  Show Profile Send tek a Private Message
står i valet och kvalet, har 2 i stort sett likvärdiga högtalare det ena paret kostar 3000kr nytt, det andra 2500 demo-ex
vilket ska man ta?
klart det finns ju vissa andra faktorer som kan tänkas spela in, t ex man har fler färget att välja på på den nya och så.
men annars
är det värt 500kr extra för splitternya högtalare? ibland tycker jag "ja!" men sen tänker jag "äh demoex är väl helt nya?"
men va vet jag, demo-exen kanske har vart utlånande, massa klåpare har vart där o fingrat och vridit upp värsta volymen i butiken.. osv man vet ju inte? nytt e ju trots allt nytt...?

men 500kr kan jag ju lägga på bättre kablar t ex... jag är lite förvirrad här!

samma sak med förstäkrare faktist.. ska man köpa t ex en 4000-5000kr förstäkrare (t ex hk) beggad för 2000-2500:- eller ska man köpa en ny förstäkrare för 2500:- typ nad c300 ?

hk borde ju ge mer 'kraft' och vara bättre, men å andra sidan har den ju några år på nacken, ingen garanti och va gör man då om den slutar funka...

vad tycker ni? och vad är era erfarenheter

din hifi låter inget vidare. jämfört med värre grejer.

norman
Member

127 Posts

Posted - 2002/09/27 :  13:32:37  Show Profile Send norman a Private Message
"men va vet jag, demo-exen kanske har vart utlånande, massa klåpare har vart där o fingrat och vridit upp värsta volymen i butiken.. osv man vet ju inte? nytt e ju trots allt nytt...?"

Tycker man rätt ofta hos "vanliga" radio/tv butiker ser demohögtalare med intryckta diskantdomar och mittdomar hos baselement... Folk är otroligt klåfingriga!.. så man kanske skall akta sig för demoex om det bara skiljer 500kr..?..

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000