HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 hifi i motala/vadstena
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2004/07/24 :  22:09:57  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
ännu en som ska resa bort från stan

känner folket till några hifi butiker i motala och vadstena?

lite skivaffärer med 2:nd hand vinyls skulle också va kul o besöka.

Edited by - Silversurfaren on 2004/07/24 22:10:44

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/07/25 :  10:53:38  Show Profile Send Bubben a Private Message
Kan uttala mig angående Motala.
Där finns det en Euronics-butik och två Expert-butiker. Expert satsar inte på något större utbud i separata komponenter medans Euronics har lagt stor vikt till Harman/Kardon, JBL, Infinity och Vincent.
Gillar man hårdrock finns förmodligen Östergötlands bästa butik med CD & vinyl, TPL. Tyvärr har de dock semesterstängt just nu.
Annars finns det nog bara en skivbutik. (som utnytjar sitt monopol)
Vinyl och 2:nd hand är det väldigt dåligt med vad jag vet.

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2004/07/25 :  12:37:25  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
Bästa tipset för hifi är att ta sig till Linköping där du har Lefflers, helt klart en av de bästa hifi-butiker jag besökt. Också vad gäller vinyl så finns det några butiker där. Euronics vid stora torget tar in några "vettiga" märken, HK, Infinity, Vincent, Supra och säkert några till som jag inte kommer ihåg.
Jönköping har också en eller ett par butiker om du har vägarna åt det hållet, bilvägen förbi Omberg är rätt trevlig desutom.
När jag tänker efter så tror jag det finns en 2nd hand vinyl butik i Vadstena. På någon bakgata från "huvudgatan" så fanns det iaf förr en butik som hade mycket 50/60/70-tals vinyl, låg desutom bredvid ett exemplariskt bageri.

Trevligt med nytt folk som huserar i "staden vid vattnet" :)

Say's who!?
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2004/07/25 :  13:26:00  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
det blir inte att jag stannar till vid jkpg. jag brukar vara där inne annars.

men Euronics ska jag besöka. och kanske Lefflers om jag är i det området.
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2004/07/25 :  21:42:55  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
Jag tror 2'nd hand butiken på Bakgatan är stängd. Har för mig att jag var där typ nån vecka innan han stängde den.(ca 1år sedan) Det fanns inte nått direkt kvar endast ett 30-tal LP och 100-tal cd's.

Om man vill så kan du åka till Mjölby som ligger ca 2mil syd-ost om Vadstena, genom Skänninge, där ligger en butik som heter Ljudbutiken. De kanska har nått att lyssna på.

Är från Vadstena själv men sedan 3år bosatt i Halmstad.

Joakim

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2004/07/26 :  10:54:58  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Finns tyvärr inget, har heller aldrig funnits något av värde i Motala.

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Wacko
Member

210 Posts

Posted - 2004/07/26 :  14:12:23  Show Profile Send Wacko a Private Message
Vinyl grottan e tyvärr stängt men Christer kan ev. fortfarande hålla på hemma i sin lägenhet, kan kolla med han sedan skriva här.
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2004/07/26 :  15:31:54  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
gör gärna det ...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.9 sekunder. Snitz Forums 2000