HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Artiklar (på svenska) om rumsakustik?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gerhard46
Ej medlem längre

525 Posts

Posted - 2004/07/23 :  14:16:04  Show Profile Send Gerhard46 a Private Message
Har inget att göra på jobbet så jag undrar om det är någon som känner till någon artikel (gärna djupgående) om rummets inverkan vid musikåtergivning på svenska? Kan ju engelska men det är så mycket lättare att läsa tekniska artiklar på modersmålet.

Babar
Member

177 Posts

Posted - 2004/07/23 :  15:59:02  Show Profile Send Babar a Private Message
Jag har inte sett många svenska artiklar, men här finns en intervju som innehåller en del om akustik och mycket annat intressant:

http://www.sonicdesign.se/oeint0.html
Go to Top of Page

Gerhard46
Ej medlem längre

525 Posts

Posted - 2004/07/23 :  16:02:16  Show Profile Send Gerhard46 a Private Message
Den har jag läst. Mycket bra intervju, man lär sig verkligen mycket.
Ett tips till alla som inte läst den. Fast det verkar finnas lite "avsky" mot Öhman på det här forumet (av någon underlig anledning) så många är nog inte intresserade. Men ni som är i alla fall lite, Läs den, sen kan ni ju skapa något inlägg om kritik, vad som är icke korrekt och så vidare.. kan nog bli många intressanta diskussioner som inte handlar om apparater.
Jag motsätter mig en del av den "konservativa" och smått tråkiga synen på hifi, det ska ju vara kul & snyggt också!

Edit
Språk, för snabb på tangenterna som vanligt..


Edited by - Gerhard46 on 2004/07/23 16:06:03
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000