HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Billigaste slutsteget? för två surroundkanaler...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2004/07/23 :  13:55:40  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Jag vet inte om detta är rätt tråd, men då jag söker ett slutsteg främst så borde det ju vara det . Jag behöver alltså ett slutsteg till min förstärkare, den ska driva 2 kanaler (bakre center och sido surround). Iockmed att ljudet som kommer ur de kanalerna vid filmtittning inte är annat än just lite vind, åsk och susningar m.m. så är ljudkvaliten inte högt prioriterad, utan priset går i första hand. det ska vara så billigt som möjligt helt enkelt, vad bör jag titta på?

tänkte fråga på dvdforum osv, men ni har ju bättre koll här

om tråden inte hör hemma här så kan en moderator flytta den dit den hör hemma eller stänga den.

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri

Edited by - j0akim on 2004/07/23 13:56:28

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/07/23 :  14:33:08  Show Profile Send marbrink a Private Message
Rotel eller Nad är nog ganska vettigt då.
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/07/23 :  15:01:32  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jag skulle titta på Cambriges P500 steg, "midfiklubben" tar 1798:- för det, duger nog alldeles utmärkt....
Go to Top of Page

joakim99
Member

468 Posts

Posted - 2004/07/23 :  16:29:04  Show Profile Send joakim99 a Private Message
Själv använder jag ett gammalt Nad 214 till mina bakkanaler. Som du säger är det ju mest lite stämningsljud och liknande (lyssnar inte på flekanalsmusik) och då har jag inte prioriterat ljudet där bak så mycket. Du borde kunna hitta ett lämpligt steg för runt 1500 kr begagnat.

SB3 -> Benchmark DAC-1 -> Harmony Design Pre906 -> Bryston 4B SST -> B&W N802
Go to Top of Page

Gerhard46
Ej medlem längre

525 Posts

Posted - 2004/07/23 :  17:14:43  Show Profile Send Gerhard46 a Private Message
Vill du ha nya prylar så är nog P500 ett utmärkt förslag. Man behöver vanligen inte så mycket effekt och jag visste inte att det fanns så billiga slutsteg som 1800.- nypris.

Är själv inne på en Azur-stärkare. Cambridge verkar vettiga, säljs i stora volymer vilket drar ner kostnaden avsevärt.
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2004/07/23 :  21:51:44  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
får ta mig en titt på alla de där... begagnat vore ju oxå en ide i den prisklassen...

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000