HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Effekt -------- Tangband 871s
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/07/21 :  22:37:13  Show Profile Send cittroman a Private Message
Ikväll har mina misstankar blivit sanning om att den lilla 3" bredbandaren kräver mer effekt än dom 15w jag har till förfogande.

Med en kompis nyinförskadde 2*25w Klass A rörsteg blommade den lille ut fullständigt, ståpäls.

Ville bara skriva av mig lite samt informera om att den lille är en trögdriven rackare.

Nu måste jag ha mer effekt.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)

Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/21 :  22:45:49  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Kommer att testa om ett tag med 19 watt och se hur det står sig ihop med 871-S

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/07/21 :  22:48:48  Show Profile Send cittroman a Private Message
Intressant.
I vilken konfig har du elementet?

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/21 :  22:58:04  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Sluten låda, 3.5-4 liter är nog tanken, får se vad resultatet blir.

Så här ser det ut just nu....

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/07/21 :  23:08:54  Show Profile Send cittroman a Private Message
Kul!
Intressant att höra vad du tycker om dom, jag gillar mina skarpt.
Mina sitter i 3L och delas vid 300hz.
Här en bild från mitt bildreportage.

Mkt sköna högtalare för liten peng.
Så pass sköna att dom inte fått någon finish än.

Edited by - cittroman on 2004/07/21 23:10:05
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/21 :  23:15:09  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
KOmmer enbart att använda 3"aren. Detta skall bli datorhögtalare.

Jag borde lära mig och spackla. Är urusel på det. Slipar alltid bort allt och så syns märkena ändå

Edited by - Zalve on 2004/07/21 23:16:28
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000