Author |
Topic |
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2004/07/21 : 22:37:13
|
Ikväll har mina misstankar blivit sanning om att den lilla 3" bredbandaren kräver mer effekt än dom 15w jag har till förfogande.
Med en kompis nyinförskadde 2*25w Klass A rörsteg blommade den lille ut fullständigt, ståpäls.
Ville bara skriva av mig lite samt informera om att den lille är en trögdriven rackare.
Nu måste jag ha mer effekt.
|
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/07/21 : 22:45:49
|
Kommer att testa om ett tag med 19 watt och se hur det står sig ihop med 871-S |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2004/07/21 : 22:48:48
|
Intressant. I vilken konfig har du elementet? |
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/07/21 : 22:58:04
|
Sluten låda, 3.5-4 liter är nog tanken, får se vad resultatet blir.
Så här ser det ut just nu.... |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2004/07/21 : 23:08:54
|
Kul! Intressant att höra vad du tycker om dom, jag gillar mina skarpt. Mina sitter i 3L och delas vid 300hz. Här en bild från mitt bildreportage.
Mkt sköna högtalare för liten peng. Så pass sköna att dom inte fått någon finish än.
|
|
Edited by - cittroman on 2004/07/21 23:10:05 |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/07/21 : 23:15:09
|
KOmmer enbart att använda 3"aren. Detta skall bli datorhögtalare.
Jag borde lära mig och spackla. Är urusel på det. Slipar alltid bort allt och så syns märkena ändå |
Edited by - Zalve on 2004/07/21 23:16:28 |
|
|
|
Topic |
|