HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Öka nivå på diskant till HFLS-1?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mike_Rose
Starting Member

34 Posts

Posted - 2004/07/21 :  02:14:00  Show Profile Send Mike_Rose a Private Message
Tycker att diskanten är lite väl låg på mina HFLS-1:or.
Visserligen är de inte inspelade riktigt ännu men jag har svårt att tänka mig att den höjs tillräckligt.
Jag väntar tills de har spelat 100 timmar men om jag skulle vilja öka diskanten efteråt så är det väl bara att öka värdet på motståndet som ligger parallellt?

Audio Nicke
Member

306 Posts

Posted - 2004/07/21 :  08:29:46  Show Profile Send Audio Nicke a Private Message
Hmmm om jag kommer ihåg min filter teori rätt så är det R1071 motståndet, den i serie med diskanten, du måste minska på för att öka nivån på diskanten

Rätta mig nån om jag har fel

/N

Stavar som en kratta bara så ni vet;-))
/Nicke
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/21 :  10:27:54  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Då jag har ett ganska storlyssningsrum, så kommer jag nog att lyfta min diskant lite.
Får väl konsultera Engelholm Audio för att se åt vilket håll jag skall ändra filtret.

Det BLIR skillnad efter ca 100 timmar.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.26 sekunder. Snitz Forums 2000