| Author |
Topic  |
|
|
Dazzin
Member

989 Posts |
|
|
StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts |
|
|
StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts |
Posted - 2002/09/28 : 07:22:56
|
Måste bara lägga ut en bild på dessa skönheter byggda av PAC. Enligt den ritning som ligger på min hemsida. Njut, bli inspirerad, bygg 
 |
läs mer på: http://hello.to/hifi |
 |
|
|
celef
sirap i datorn

2422 Posts |
Posted - 2002/09/28 : 10:14:28
|
| Och vilket är det "rätta" delninsfiltret? Av TubeMan har jag fått påstått originalschema, vilket skiljer sig på några punkter från det kinesiska, men vem kan man lita på? |
sound pollution |
 |
|
|
Pac
200.000-klubben

22013 Posts |
Posted - 2002/09/28 : 12:17:45
|
Hej C!
Eftersom vi aldrig kan få 100% korrekt "DNA" i våra kloner(det finns olika typer av MDF, det gluntas om att ProAc jobbar med MDF med variabel tjocklek, vilka delningsfilterkomponenter?, ........) så handlar det nog om att bygga och lyssna.
De som StefanB så vänligt lade ut här använder det "kinesiska" schemat både för låda och för delningsfiltret. Delningsfiltretskomponenter kommer från Elfa och Minic. Allt sammantaget låter det väldigt bra.
Jag har mina egna teorier om varifrån det där Kinesiska ritningarna kommer från och efter att ha sett hur Vincent eller shanling eller vad de nu heter, jag har tappat bort mig i den där företags-sörjan...., klonar X-cans och ML så skulle det inte förvåna mig om det är i konkurrentanalyssyfte som ritningarna tagits fram.
Men oavsett hur vi blev begåvade med dem så är det bara att tacka och ta emot för det blir väldans fina högtalare om man följer receptet
Mvh, P
ED1: P.S. Basporten kommer från MDS och är i mitt tycke lite för stor i diameter så ett råd är att använda Biltema's i stället. Och det där med portavstämningen kan vi snacka mycket om för det påverkar väldigt mycket. ED2: OK, ett P.S. till då. Det är biltema's biwire terminaler jag använt och de fungerar men vad det gäller den link som de levererar med så finns det mycket att önska och den gör sig faktiskt bäst i papperskorgen. KASTA den direkt och ta en bra kabel och brygga med i stället. Om bryggning behövs. |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
Edited by - Pac on 2002/09/28 12:27:33 |
 |
|
| |
Topic  |
|