HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Reklam för Hififorum!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/07/15 :  13:25:26  Show Profile Send matså a Private Message
Hej alla.

Jag skulle bara säga att jag har gjort lite reklam för tre superba hifisiter på nätet eftersom alla tre behöver fler medlemmar o nytt blod. Hoppas det inte gör nåt. Här är vad jag skrev in till insändarna Metro/Skåne/Göteborg och Stockholm

Hej alla hifidiggare!

Jag skulle vilja tipsa om tre bra hifisiter.

http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums

Denna site handlar om hifi men de flesta här är mycket intresserad i själva tekniken bakom och det är många här som är intresserade av mätningar. De går lite djupare in på det tekniska.

http://www.hififorum.nu/forum/portal.asp

är speciellt bra för nybörjare och proffs

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php

tar mest upp dyrare High End apparater. Här får ni se superba bilder från forumets ägare Timbre på fantastiska hifiapparater

Ni kan gärna meddela Timbre, jag kan inte eftersom man är portad där.

Min fotosida på flickr

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2004/07/15 :  13:42:20  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Bra initiativ. Hobbyn behöver bredd och publicitet! Sedan får respektive forumsägare tycka vad de vill, snart är jag registrerad på alla tre (om Timbre släpper in mig).

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2004/07/15 :  13:45:12  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
vad är det med Euphonia? ställer de krav på användarna för att få regga sig?
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/07/15 :  13:53:19  Show Profile Send MartinH a Private Message
Det ställs krav här med...

Men bra initiativ... Kanske man får in en del nya "vanliga" personer i hifisvängen oxå...
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2004/07/15 :  14:00:25  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Klart vi ställer krav! Och inom kort skruvar vi upp det ett snäpp till!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/07/15 :  14:30:08  Show Profile Send matså a Private Message
Pac den hårde

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2004/07/15 :  14:54:41  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Nej, inte så hård alls. Kanske snarare mer velour...

Vi är mångfaldens forum för HiFi-entusiaster av HiFi-entusiaster.

Det är väl inget konstigt att vi ha krav för att bibehålla det? Det dras åt alla möjliga håll hela tiden så att bibehålla det vi är är svårt nog.

Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/07/15 :  15:32:58  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
Pac: Jag tycker att ni gör rätt i att ha det som det är
regler är ett måste, fast jag kan tänka mig att det är svårt att hålla efter dom ibland?

wHy r u here? ask yourself

Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/07/15 :  16:11:01  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Varför Portad?
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/07/15 :  16:14:16  Show Profile Send Sanoj a Private Message
"Varför Portad?"

Använd PM...

//Jonas

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/07/15 :  16:46:44  Show Profile Send marbrink a Private Message
quote:

Ni kan gärna meddela Timbre, jag kan inte eftersom man är portad där.

Skrev du det här i insändaren??
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/07/15 :  17:01:39  Show Profile Send matså a Private Message
Nej såklart inte, marbrink. Det hoppas jag i alla fall inte.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/07/15 :  17:03:52  Show Profile Send matså a Private Message
Varför portad? Ja för det första är det helt rätt att jag blev portad. Kommer ni ihåg att jag länkade fram och tillbaka när det gällde nyheten om Marcus kablarna? Jag länkade lite för mycket och det blev bråk osv sov. Helt rätt av Timbre att porta mig. Men jag är där rätt ofta och läser.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2004/07/15 :  17:12:21  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Mikael_1979, visst är det ett sjå att se till att reglerna efterlevs, vågorna går ibland lite väl höga... Det är det vi kommer att ändra på.
Det kommer att behövas mer information för att bli medlem än vad det gör idag och det blir ajöss med anonymiteten under registreringen.

Vänligen

Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/07/15 :  18:46:58  Show Profile Send matså a Private Message
Helt rätt väg att gå. Timbre har börjat en bra väg för det är väl han som började att man inte skall vara anonym på nätet? I alla fall när det gäller hifisiterna. Hur som helst bra gjort

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2004/07/15 :  19:07:22  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
jag vet inte ...
om hififorum's moderatorer samlar in uppgifter stör inte mig. fast jag gillar inte riktigt tanken med att de ska publiceras på ens profil (om det är nu det som ni tänkt).
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2004/07/15 :  19:11:11  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Det är nog inte så det är tänkt (får man hoppas). Igår hade grannen inbrott i källaren. Dumt att göra det lättare för folk.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/07/15 :  19:16:06  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
HifiForum.nu i sammarbete med SFO (Svensk Förbrytar Organisation). Nä...knappast troligt.

Under min tid var det många försök till dubbelregistrering. Trist. Det är det bara positivt att(/om) det blir mer personligt mellan dom som verkligen bidrar till innehållet här! Ett stort kontaktnät är ju ovärderligt i vilket sammanhang vi än talar om!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/07/15 :  19:43:41  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Begagnat marknaden mellan "Kända medlemmar" uppskattas otroligt mycket..
Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2004/07/15 :  21:41:35  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
marcus_ec: Sant, har nån 500+ poster på forumet då tänker man ju att inte kan han blåsa mig, dock får man vara lite försiktig med att nämna det för sina mindre insatta kamrater, kan låta lite märkligt.

...eller är det bara jag som tänker så Man tycker ju att man känner till folk lite mera då, när man ser dem skriva saker regelbundet.

www.linnforum.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000